Tattoo stencils

Her kan du vise bodypaint og tatoveringer.
(UK) The place to show your "body art"

Tattoo stencils

Postby SilverScreen » 08 Aug 2012 12:05

Hej , jeg fik en mail hvor en jeg kender spurgte hvorfor jeg ikke kigger på om nogle af mine stencils duer til tatovering. Nu skrev han på en måde så jeg ikke kunne se om han mente stencilene eller selve figurene, men begge emner er da noget jeg med mellemrum overvejer.

Jeg kender bare praktisk talt meget lidt til emnet. Jeg vil næppe -- selvom man jo aldrig skal sige aldrig, gå i gang med den tradisionelle tatovør kunst, men hvis det han mente, var at skære nogle af figurene som mindre stencils, kunne det da være fristende. Problemet er bare at jeg ikke har erfaring med, hvor små jeg kan skære dem og om der er en ligesom fysisk grænse for, hvor detaljeret en stencil kan være til det formål.

Det er jo nemt nok på papir eller lærrede at undgå at farverne ikke flyder ud f.eks. men jeg kunne da forestille mig at det vil være langt sværere på huden og dermed skal jeg starte helt forfra og tegne figurer om så de egner sig, så de mest almindelige fejl undgås --- hvis altså der er nogle ting man skal være mere opmærksom på.

Jeg kan se farverne ikke er billige, men en midlertidig tatovering, koster vel mere end en tyver, eller hvordan ?

Image

Jeg har før prøvet at skære meget små stencils, men jeg ved jo ikke om det overhovedet kan lade sig gøre at male på huden med så små stencils.

Image
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Tattoo stencils

Postby Admin / Lars » 08 Aug 2012 12:36

Tattoo farverne er som du siger ret dyre, hvorfor ved jeg ikke, måske fordi de skal allergitestes eller bare er dyrere at fremstille. De holder ca. en uges tid. og body paint farverne kan vaskes af med vand og sæbe.
Normalt er detaljerede tattoo stencils og nail art stencils beregnet til at klistre på huden så de slutter helt tæt, det er altså engangs.
Dem vi har på lager på airbrush-shop.dk er ikke så detaljerede og er i Mylar.

Men jeg syntes da du skulle prøve dig lidt frem. Sådan nogle 5x5cm kan du vel godt skære rimelig detajleret.
Du kunne da godt stå derovre ved indgangen til staden og male tattoos på alle turisterne :-)

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Tattoo stencils

Postby SilverScreen » 08 Aug 2012 12:58

Jep, --- Det er noget jeg ikke har fået lov til men med en Street Airbrush, en række rimelige T-Shirts og to-tre unge mennesker kunne det blive en af de ting staden mangler --- som turisterne netop ville være glade for.

For når man som vi bor 40 meter fra hoved indgangen får man nemt sære ideer. Bla. synes jeg netop at det er sørgeligt når folk besøger Christiania, at det de får tilbudt ved indgangen, generelt er så ringe. Det er de samme billige fortrykte T-Shirts som du kan finde overalt. Det samme markedsbod gøgl som man kan finde overalt, --- Jeg mener når det stadig er sådan at folk tror at Christiania står for noget helt andet og altså noget helt anderledes, --- så er det da sørgeligt, med al det markedsgøgl og kina varer.

Det fungerer nemlig også stadigvæk efter den gamle recept med "leaders and followers" ; det vil sige, at den der sætter noget i værk, har ideerne og kan det der sættes i gang, kan nemt finde medhjælpere, folk der mangler noget at gøre, gerne vil være med og som bare skal sættes i gang. Den slags projekter er christiania nemlig som skabt til.

Du har nemlig helt ret, -- hvis turisterne kunne finde noget der ville være unikt, ville de også købe en tatovering..... men.

Problemet er netop christiania. Altså at man næppe kan bygge et skur eller sætte en lille skurvogn op på et strategisk sted, kunne man det, hvis man altså var inde i varmen hos de rigtige i orådet omkring hovedindgangen, ville det nemlig blive en rigtig god foretning i stedet for de tilfældigt handlende, der stiller sig op med tilfældiget krims-krams og faktisk sælger det, fordi folk godt vil have noget unikt med hjem.

Jeg kender ikke miljøet omkring hoved indgangen men jeg tror man skal være forberedt på at der er folk derovre, der vil bestemme hvad, hvem og hvor og som helst ikke ser nye initiativer ---- om ikke andet, så fordi de har trang til at hævde sig. Det kan de ikke overfor de 10-20 stykker der hver dag om sommeren, lægger et tæppe ud med billige hippie varer, og skal man satse på noget, skal det gerne kunne brødføde to-tre mand og så kan det ikke være interemistisk. Det værste er at der er masser af steder og muligheder ; jeg kan da se en håndfuld steder og jeg fatter ikke hvorfor ingen har udnyttet mulighederne med tusinder og atter tusinder turister gennem sommeren --- ja hele året. Men der er den igen; de der har de gode ideer bruger tiden på dem og dem der bare er fuld af varm luft er tit enten misundelige eller har den der trang til at skulle bestemme.
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Tattoo stencils

Postby SilverScreen » 08 Aug 2012 13:18

Admin / Lars wrote:Tattoo farverne er som du siger ret dyre, hvorfor ved jeg ikke, måske fordi de skal allergitestes eller bare er dyrere at fremstille. De holder ca. en uges tid. og body paint farverne kan vaskes af med vand og sæbe.
Normalt er detaljerede tattoo stencils og nail art stencils beregnet til at klistre på huden så de slutter helt tæt, det er altså engangs.
Dem vi har på lager på airbrush-shop.dk er ikke så detaljerede og er i Mylar.

Men jeg syntes da du skulle prøve dig lidt frem. Sådan nogle 5x5cm kan du vel godt skære rimelig detajleret.
Du kunne da godt stå derovre ved indgangen til staden og male tattoos på alle turisterne :-)


Det vil sige at der er to slags --- jeg ved man kan købe "overførings" ark til T-Shirts hvor man skifter blæk patronerne på en almindelig printer ud med noget "sublimations blæk" og printer på noget specielt Sublimerings papir, hvor man så kan overføre farven til en T-Shirt med en varme presse,---- fungerer de små Tatoveringer på film da efter samme overførings princip -- bare uden varme pressen selvfølgelig ?

Airbrush tatoveringer har jeg set i annoncer sammen med hele sæt med airbrush, stencils, plus diverse, og det er jo nget helt andet end overførings papir. ------ Men hvordan med rigtige tatoveringer, det må da være en fordel for en tatovør, hvis man på forhånd kunne airbrushe et motiv og så bruge det til at tatovere efter ?

http://youtu.be/VF7-1OnWRSc



P.s. jeg har edditeret lidt på videoerne, og uploaded endnu en med titel og credits .
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Tattoo stencils

Postby Admin / Lars » 09 Aug 2012 12:14

Ja der er 2 slags stencils til tattoo og nail art. Almindelige mylar stencils som dem her http://airbrush-shop.dk/category.php?id_category=48og så selvklæbende engangs i papir som dem her httphttp://www.createx.de/en/schabl_spraycraft.php

Jeg mener tatovører bruger noget overføringspapir af en slags men det er der nok en anden herinde der ved meget mere om :jojo

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Tattoo stencils

Postby Marvel » 10 Aug 2012 08:56

Hvis man gerne vil lave lidt body-art og gerne vil benytte eget design, så er der flere muligheder for at få det på kroppen. Der er body-markere, som er lidt som en sprit-tusch, bortset fra den normalt ikke tørrer ud. De fåes i flere forskellige farver, men er svære at vaske af.

Anden mulighed er en hectograph-pen som er lidt i stil med en farveblyant. Med den kan man tegne alle sine designs hjemmefra på almindelig madpapir, ikke bagepapir!
Og så smører man en deo-stick på det område designet skal sidde, og sætter papiret på og gnubber let, så er designet overført på kroppen :-)

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Tattoo stencils

Postby SilverScreen » 10 Aug 2012 14:51

Tak, mystikken opløses en smule, som sagt ved jeg meget lidt om Tattoo og må efter bedste evne forestille mig hvad og hvordan. Jeg har set forskelligt på YouTube bla. Henna tatovering, som vel er den ældste midlertidige og der er også en del airbrush, som er baseret på små stencils. Grunden til jeg er nysgerrig er at jeg -- uden at kende til det overhovedet, -- ville tro det kunne være praktisk med airbrush tatovering som skitse for en rigtig. Så udover at det jo er godt at vide så meget sommuligt om hvilke tekniker, er det interesant om airbrush også der, har holdt sit indtog eller om de fleste holder sig til de gamle metoder, hvordan de ellers fungerer.
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Tattoo stencils

Postby bjørn » 11 Aug 2012 10:11

Du vil blive overrasket over hvor mange unge mennesker der gerne vil have sådan en midlertidlig tattoo, når de skal i byen og feste. Det er mest pigerne, efter hvad jeg har set, men der er også nogle drenge der vil sådan en på.
Men husk at rense huden først, så holder den længere, vel en 1 uge eller 2.

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse


Users browsing this forum: No registered users and 3 guests