Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Lav en konkurrence eller deltag i en.
(UK) Set up a competition or join one right here.

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Johansen83 » 11 May 2013 18:22

Wuhuuuuuu!!! :nikogjay :superglad :tøftøf :hvidtflag :weee :pokalen :wacko3

Mange tak!

User avatar
Johansen83
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 407
Joined: 15 Apr 2012 18:32
Location: København

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Admin / Lars » 11 May 2013 18:27

Tillykke Johansen, rigtig flot billede der passer fint til emnet :-)
Utrolig mange detaljer du har fået lavet

Mine stemmer til de resterende er:

2. Sirklint, dit billede syntes jeg passer bedst til temaet, historien fanger med det samme, men det er ikke bedst udført teknisk.
3. DamianDK, rigtig flot billede af en vagabond med en masse detaljer, savner lidt baggrund.
4. Maiken, også et flot billede der passer til temaet, savner lidt detaljer og noget baggrund.

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Johansen83 » 11 May 2013 19:10

Jeg stemmer som Lars selv jeg havde meget svært ved at vælge mellem Sirklint og DamianDK.

2. Sirklint

3. DamianDK

4. Maiken

User avatar
Johansen83
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 407
Joined: 15 Apr 2012 18:32
Location: København

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Maiken » 11 May 2013 19:34

Tillykke Johansen. Jeg kan ikke rigtig få dem til at passe til temaet, men ud fra udførelsen alene vil jeg nu også sige det er den rigtige vinder :)

de resterende pladser vil jeg slet ikke stemme på, da jeg som sagt ikke synes de har noget med temaet at gøre. Men det var jo også bare vores forståelse af "a life time". Vil dog stadig sige at alle har gjort et rigtig godt stykke arbejde hver især.

Og igen, mange gange tillykke Johansen :)
User avatar
Maiken
 
Posts: 114
Joined: 07 Feb 2012 01:57

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby bjørn » 11 May 2013 19:41

Tillykke Johansen :drinks

Det bliver snart en større våbensamling du får, hvis du skal vinde hver gang. :tonque :hæhæhæ

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Johansen83 » 11 May 2013 19:51

Mange tak :stortsmil

bjørn wrote:Tillykke Johansen :drinks

Det bliver snart en større våbensamling du får, hvis du skal vinde hver gang. :tonque :hæhæhæ


Ja jeg skal snart ud og finde en større "gun case" :hæhæhæ

User avatar
Johansen83
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 407
Joined: 15 Apr 2012 18:32
Location: København

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Maiken » 11 May 2013 19:54

Bare lige for en god ordens skyld vil jeg bare lige påpeje at jeg synes det er velfortjent. Jeg læste lige mit indlæg igen, og kan se at det måske godt kan opfattes meget negativt. Det er det ikke ment som.

Så mange gange tillykke med det hele. Fortæl endelig hvordan du synes din præmie arbejder og føles, når du får prøvet den af :) Jeg har selv en i forvejen, og jeg er ikke så glad for den. Men håber du får god nytte af den :)
User avatar
Maiken
 
Posts: 114
Joined: 07 Feb 2012 01:57

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Johansen83 » 11 May 2013 20:04

Maiken wrote:Bare lige for en god ordens skyld vil jeg bare lige påpeje at jeg synes det er velfortjent. Jeg læste lige mit indlæg igen, og kan se at det måske godt kan opfattes meget negativt. Det er det ikke ment som.

Så mange gange tillykke med det hele. Fortæl endelig hvordan du synes din præmie arbejder og føles, når du får prøvet den af :) Jeg har selv en i forvejen, og jeg er ikke så glad for den. Men håber du får god nytte af den :)


Jeg har faktisk også selv to i forvejen og på dem er der faktisk stor forskel på hvordan triggeren føles, så jeg glæder mig da til at prøve en til. Men jeg må da sige at jeg har været fint tilfreds med dem jeg har, især til prisen.

User avatar
Johansen83
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 407
Joined: 15 Apr 2012 18:32
Location: København

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Ch-art » 11 May 2013 21:15

mit 2 plads bud går til vagabonden med den blå kasket; den er super flot og jeg synes jeg kan se hvilket liv han har haft, når jeg ser i hans øjne

derefter Klint, jeg synes den er super herlig og varm, vi skal lige ha arbejdet noget farveteori ind, men det lærer du når du kommer på Drus kursus engang :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby bjørn » 11 May 2013 23:16

som sagt kan jeg også godt lide ham vagabonden.
2 pladsen til den.

Maikens er også god, god fantasi og de søjler der bære timeglasset er bare skønne.
Men jeg holder også lidt med maiken i at tema var liv og der kan jeg heller ikke se hvad mandela har med det, ja..udover at han er i live altså. Men ren kunsterisk er det den bedste.
klints hænder er også skønne. Lidt for meget ar i den mørke hånd/fingre, men den er en nydelse at se på alligevel.

men bare det at i var med, var en ren fornøjelse. :drinks

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Johansen83 » 12 May 2013 00:33

bjørn wrote:som sagt kan jeg også godt lide ham vagabonden.
2 pladsen til den.

Maikens er også god, god fantasi og de søjler der bære timeglasset er bare skønne.
Men jeg holder også lidt med maiken i at tema var liv og der kan jeg heller ikke se hvad mandela har med det, ja..udover at han er i live altså. Men ren kunsterisk er det den bedste.
klints hænder er også skønne. Lidt for meget ar i den mørke hånd/fingre, men den er en nydelse at se på alligevel.

men bare det at i var med, var en ren fornøjelse. :drinks


Nu er jeg da ret sikker på at temaet var "a life time" og på dansk "et helt liv". Nu ved jeg jo ikke hvor meget i ved om Mandela, men ellers kunne i jo prøve at google ham og læse lidt om hvad han har opnået igennem sit liv og hvad han kæmper for i dag i en alder af 94.

User avatar
Johansen83
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 407
Joined: 15 Apr 2012 18:32
Location: København

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby sirklint » 12 May 2013 09:53

Først tillykke til Johansen83.

Kan se der er en del fortolkninger på "a Life Time"

Jeg må indrømme det var svært for hvad er A life time. I min hjerne er det noget som bliver til og siden dør.
Det kan være et juletræ der bliver plantet .. vokser op og siden bliver fældet.... et barn bliver født osv...

Portræt billeder af en eller anden.... er i mine øjne ikke en beskrivelse af et helt liv... det kan godt være at en person har oplevet og ydet noget helt fantastisk i det her tilfælde mandela... men en vagabond har jo også oplevet en masse... men for mig er det bare et portræt foto.

Det jeg prøvede at vise med min var en meget gammel mand som tager imod en nyfødt... at mine farver så ikke er iorden er jo noget jeg skal lære... :wacko3

Min stemme går til Maiken, fordi jeg syntes ideen er rigtig sjov og god , selvfølgelig er der plads til forbedringer.

Klinten har talt :popcorn1

Infinity Solo Airbrush GUN the most powerful handgun in the world, and would bodypaint your bud clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya punk?”
http://www.sirklint.dk
User avatar
sirklint
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 430
Joined: 06 Sep 2012 23:07
Location: Højby sj

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby DamianDK » 12 May 2013 10:34

Hej alle

(Misforstå nu ikke dette indlæg. Alt jeg skriver er i bedste mening.)
Jeg skriver denne fordi når jeg læser hvad man skriver i denne tråd omkring temaet "Et helt liv" og udførelse.
skal det jo ikke gå hen og blive en kamp om hvad der er rigtigt og ikke rigtigt. Men prøve at forstå hvad de enkelte prøver at sige med sit bud.

Hvis vi tager udgangs punkt i temaet "Et helt liv" så der der mange måder at tolke det på og tro mig hvis der var flere med ville vi kunne se rigtige mange eks. på dette tema, her så vi bare 4 vidt forskellelige bud.

Min tolkning af disse 4.

1. Johansen83 Mandela en mand som har kæmpet hele sit liv for en del sager. Dette passer perfekt til temaet "Et helt liv" :suttefinger

2. Sirklint Disse hænder tolker jeg på flere måder en voksen/gammel som holder "Et helt liv" eller en som har brugt "Et helt liv" og en som begynder "Et helt liv". Dette passer perfekt til temaet. :suttefinger

3. Maikens Time glas tolker jeg som liv fra skabelse til enden på livet (fra fødsel til død) alså "Et helt liv". Dette passer perfekt til temaet. :suttefinger

4. Min Hjemløs. Min tolkning var. Disse menesker lever "et helt liv" på gaden (Af forskellige årsager.) om det passer til temaet vil jeg være op til jer. :stortsmil

Hvis vi tager udgangs punkt i udførelse, har vi også forskellige meninger om hvordan vi vil vise vores arbejde/kunst.

Positiv kritik.

1. Johansen83 laver en perfekt gengivelse af Mandela i sort/Hvid med god dybte og detaljer. :suttefinger

2. Sirklint laver hænder i farver. Hænder er noget af det sværste at gengive fordi der skal ikke gå ret meget galt før det ikke bliver det man ønsket, og ud fra det blev de rigtige gode. :suttefinger

3. Maikens laver et surrealisme, som er utroligt godt og kunstrisk fundet på med gode efekter. :suttefinger

4. Min hmmmm jeg prøvet at lave min egen version af en hjemløs ud fra et sort/hvid ref og det er ikke meningen det skulle være fotorealisme men et airbrush maleri. Positiv kritik er op til jer. :stortsmil

Kritik Hmmmm (Husk alt jeg skriver er i bedste mening. og det er jo kun det jeg syntes og det behøver jo ikke at være det rigtige da vi har forskellige syn på dette.)

1. Johansen83 Mandela ja man er jo ikke i trivl om at Joh83 kan lave fotorealisme for det sidder lige i skabet perfekt. Men jeg personligt er jo mere til noget mere kunstrisk gengivelse eks. se disse to jeg ved godt det ene er digital tegnet men i forstår nok hvad jeg mener.

b1.jpg

b2.jpg


2. Sirklint hænder som han selv og heidi skriver er der noget med faver og skygger men som jeg skrev er hænder svære at gengive.

3. Maikens Time glas når jeg ser hvad Maikens ellers laver af airbrush er det nok gået lidt for stærkt med baggrund og nogle streger så hellere bruge lidt mere tid på den ind 3 timer ved godt du var under tids press.

4. Min Hmmm jeg mangler mange flere farver i ansigt så som Blå, Grøn, Rød og violet for at skabe mere liv men det var min egen skyld kunne bare have startet noget før (Klovn he he.) resten vil jeg være op til jer. :stortsmil

Ps. men det var jo bare min mening forstår god hvis i ikke gider at læse denne smøre.
Men husk vi er alle i samme båd og prøver at skabe den kunst vi nu kan og vi skal jo have det sjovt også selv om det er på konkurance plan he he :stortsmil

Til sidst vil jeg sige i er nogle hårde nyser at konkurere imod. :suttefinger :suttefinger :suttefinger
Og jeg er frisk på udfordringer for i er s..... gode og går op i det med liv og sjæl.

Husk en vinder er en vinder stort tillykke. :suttefinger

Ha det sjovt mens du maler. http://www.damiandk.dk


........................................................................................................
User avatar
DamianDK
Super Poster
Super Poster
 
Posts: 236
Joined: 11 Dec 2012 11:25
Location: Stor København

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby Ch-art » 12 May 2013 13:54

jeg har præcis samme opfattelse af "A life time" som du har, man kan virkelig se det på forskellige måder i de forskellige indlæg og det var jo også meningen at det skulle være en konkurrence der skulle udfordre jer med den præmie vi udlodder til vinderen.

Der er mange fortolkninger og det er fantastisk :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Ed Hubbs Airbrush competition -Vinderen er fundet :-)

Postby bjørn » 12 May 2013 18:22

Jeg tror nu ikke at nogen mener noget ondt med det :hmm tværtimod.
Jeg tror mere det er overraskelsen ved de forskellige bud.
Vi er helt enige i at johansen vandt suverent med sit flotte portræt og det var velfortjent. Det er den overraskelse der får en til at stoppe op og bliver...ja overrasket. en aha oplevelse kan man vel sige og det er det vi snakker om, det er ialtfald det jeg snakker om.
Som du også skriver, det er sjovt at se de meget forskellige bud på samme tema og det er helt rigtigt.
:drinks

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

PreviousNext

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest