Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Lav en konkurrence eller deltag i en.
(UK) Set up a competition or join one right here.

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby per groth » 12 May 2014 10:05

Hej Bjørn/ og alle

Rolig, selvfølgelig er det airbrush, men nu lysner det måske med en detalje pistol.
Så kan jeg lave de ultra tynde streger, i forstår det bedre når i ser hvad jeg er gået i gang med til denne konkurrence.

Fik en bestilling på en ikon, som skal være klar 9/6, ( så har travlt) det giver lidt penge, som kan bruges på en ny og bedre pistol.

Det er en ok pistol jeg har men ikke god nok til detaljer.
Per
User avatar
per groth
Konkurrence vinder :-)
Konkurrence vinder :-)
 
Posts: 54
Joined: 03 Mar 2014 23:31
Location: Falster

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby Ch-art » 14 May 2014 08:38

Jeg må lukke denne konkurrence, da jeg ikke ser nogle mulighed for selv at deltage og det ville ikke være i orden at starte en konkurrence og så ikke selv deltage. Jeg havde ikke taget højde for eksamner og "har bare SLET ikke lyst til at male for tiden" periode.

Jeg foreslår at en af jer opretter en lignende konkurrence så jer der er igang ikke har malet forgæves.
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby bjørn » 15 May 2014 14:03

heidi du behøver ikke at lukke den ned, vi kender jo til jeres travlhed, så lad den bare fortsætte. :suttefinger

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby per groth » 16 May 2014 15:39

Hej Heidi
Om du lukker den beslutter du, det syntes jeg er ok.

Men nu er mit bidrag ellers færdigt, så lægger det på her.

Da tema var Formel 1, og ellers frit valg, tog jeg udgangs punkt i mit fødselsår.
Her er bilen der vandt dette år
formel 1 1957 Monaco. fører juan manuel fangio

Hilsen Per Groth
Attachments
SAM_5253.JPG
User avatar
per groth
Konkurrence vinder :-)
Konkurrence vinder :-)
 
Posts: 54
Joined: 03 Mar 2014 23:31
Location: Falster

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby bjørn » 16 May 2014 19:57

den er blevet god. :suttefinger
der er lige et lille minus, solrefleksen under hjulet. :hmm
men en fed baggrund du har fået med, det ser man sjældent. :suttefinger

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby per groth » 16 May 2014 21:36

Hej Bjørn

Ved det godt med det lyse under hjul, men fjernede jeg det, så det ud som om hjulene var skæve i forhold til hinanden.
Dvs. baghjulet svævede.

Men sjovt, jeg lærer noget nyt hver gang.

Syntes dog at det er svært at få den glatte/blanke overflade.
Men det er måske det jeg maler på der gør det.
Per
User avatar
per groth
Konkurrence vinder :-)
Konkurrence vinder :-)
 
Posts: 54
Joined: 03 Mar 2014 23:31
Location: Falster

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby bjørn » 17 May 2014 10:17

den blanke overflade kan du få på flere måder.
men først, skær en stencil til et æble (bare en grov en) så kan du øve nemmere. efter at du har lagt rødt på, så kom lidt hvid på og når det er tørt, så mere rødt på. det er svært, men vi kalder det at tænke i 3D og tænke baglæns. :øjnekører
du kunne redde den ved at lave det hvide længere, så det kom til at ligne hjulspind, så en gang meget tynd hvid, så du kan lave røg.
der er også et andet trick. se der hvor de nitter stopper ved tallene, det ser forkert ud, det siger hjernen, så må vi lige se en ekstra gang på hvad der ser forkert ud. havde nitterne gået helt ned og du så havde skåret tallene i stencil og sprøjtet dem på over nitterne. lige som i den virkelige verden, det vil giver et andet billede.
vores hjerne vil altid prøve at finde det billede oppe i skuffen der ligner det mest, det vi ser på, det er det vi kalder synsbedrag og som vi udnytter.
nogle gange synes vi at noget ser forkert ud, men kan ikke hvad der gør det forkert, men her skal vi stole på hjernen. men hvis du maler lige som jeg, uden et billede at kigge på, så er det noget svære at se. se den step jeg lige har lavet, der kan du se noget af det vi her har snakket om og prøve det af, men ikke på kopipapir, da det går i stykker når tapen skal af.

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby Admin / Lars » 19 May 2014 06:42

Den er blevet rigtig god Per, masser af detaljer og så er det fedt du har brugt godt med tid på baggrunden også :suttefinger
Lidt plads til forbedring skal der jo også være så næste step må være at få linierne mere skarpe og lige. Det ser også ud til du bruger til airbrush til at "tegne" med og det er sådan en klassisk begynder ting som næsten alle gør incl. mig selv :stortsmil
så det har du hurtigt rystet af dig.

Tillykke med sejren :pokalen

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby per groth » 19 May 2014 13:23

Tak Lars

Ja jeg maler jo på lærred/træ, og har gjort nogle år, så det med at "tegne" er nok svært at lægge af sig.

Men ja, kan godt se det med linjer, fortovet er jo vildt skævt.
Det ser jeg først nu :taunt .

Så linjer er også øjet der ser, og ikke kun pistol.
Mht. pistol, har en ikon bestilling, så det giver da lidt, må se om, jeg ikke kan finde resten op til de 2000kr, så der kan blive til en ny pistol.
Vil helst have H&H Infinity 2x1.
Den jeg har er en ok pistol, men en lavpris, så med ovenstående, er det ikke pistolen, men manden :taunt
Hilsen Per Groth
User avatar
per groth
Konkurrence vinder :-)
Konkurrence vinder :-)
 
Posts: 54
Joined: 03 Mar 2014 23:31
Location: Falster

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby bjørn » 19 May 2014 15:54

når man tænker på at du lige er startet med airbrush, så er den rigtig fin. :suttefinger
der er stor forskel på at male med pensel og airbrush.
Det lars siger om fortorvet, så kan du lave det med kopipapir eller pålægspapir hvor du skære rillerne ud og maler dem over, lidt af gangen eller du kan skære stenen ud og male den over, flytte din stencil og male den næste, sådan bliver man ved. :getheltgalt

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby per groth » 20 May 2014 10:42

Hej Bjørn

Billedet er ikke "lukket" dvs. lakeret, så kan rette de ting i påpeger, kan se at når jeg maler airbrush, skal man faktisk tænke hmm i selve grundkonstruktionen af motiv.
I det her tilfælde bilen.
Male nitter osv. og så male henover, så ting kan anes under lakken.

Jeg lærer hverdag. det her er så meget anderledes end mine ikoner, jeg skal jo tænke helt forfra.
Per Groth
User avatar
per groth
Konkurrence vinder :-)
Konkurrence vinder :-)
 
Posts: 54
Joined: 03 Mar 2014 23:31
Location: Falster

Re: Konkurrence. Deadline 20. maj. 2014.

Postby bjørn » 20 May 2014 16:27

tillykke med sejren per, du vandt jo suverænt må man sige. :taunt

vi plejer at sige til nye at de skal lave et æble, tegne et på papir som de skære ud som stencil. de fleste tror det er så let at lave, men der er som du har opdaget nu, mange små detaljer og farveforskelle som man ikke anede var der. Dem ser vi, men tænker ikke over dem, men hjerne siger fra hvis vi snyder. :hmm der skal både være grønne striber og lidt gult samt røde farver og sort eller mørkebrunt.
men husk din lyskilde, hvor kommer den fra. gør det til en vane at sige at den kommer fra position 11, eller højt til venstre om man vil.

men du slap da godt af sted med den racer. flot:suttefinger

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Previous

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests