lidt blandet

Er du nybegynder kan du vise din kunst og spørge om hjælp her.
(UK) If you are a newbie to airbrush you can post your art and get help here.

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 24 Feb 2012 13:42

Det er malingen der splatter ud af pistolen. Der kommer lige som en dråbe vand/maling, det ser nærmest ud som om malingen klamre sig til en dråbe vand, eller omvendt. Det kommer bare og det er ikke til at forudse.
Men det rammer altid der hvor det er svært at rette det. Andre der har de billige pistoler, har samme problem, så dommen er sat på pistolen. :ugeek:

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 24 Feb 2012 13:46

Så blev det til lidt hygge igen.
Billede 663.jpg

Kopi af Billede 664.jpg

Jeg har trukket træet op, så det er mere tydeligt, men det må i vente med at se til næste gang. :mrgreen:

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby Ch-art » 24 Feb 2012 14:16

bjørn wrote:Det er malingen der splatter ud af pistolen. Der kommer lige som en dråbe vand/maling, det ser nærmest ud som om malingen klamre sig til en dråbe vand, eller omvendt. Det kommer bare og det er ikke til at forudse.
Men det rammer altid der hvor det er svært at rette det. Andre der har de billige pistoler, har samme problem, så dommen er sat på pistolen. :ugeek:


kan du skrue en lille spids af pistolen, så en lille spids af nålen kommer til syne, hvis du kan det, så gør det, så kan det sagtens være det bliver bedre :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 24 Feb 2012 15:15

Det er prøvet, samt skilt den, renset alt og nyt gummie, men spytte det vil den og den gør det. :?
Nu skal det lige med også, at man kan se at den er lavet af kobber/messing, da man kan se kobber i hele rundingen af koppen. Den har jo også malet meget og blevet tørret af lige så mange gange.
Jeg er ved at spare op ;) er oppe på 42 kr og når jeg har været ude med skraldeposen er der 5 kr mere :)
:P

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 24 Feb 2012 18:52

Nu gider jeg ikke lave mere ved den.
Billede 665.jpg

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby Ch-art » 25 Feb 2012 12:24

den er sød

Prøv (hvis du alligevel kommer i tanke om at du gider lave mere) at lave græsset mere mørkt, det vil give det en masse dybde.

trækronerne ville også være mørkere når de ses på den afstand.

Jeg synes det er fint du har gået "glans" i pelsen, man kan se at den er mere glat end manen fordi stregerne ikke er så skarpe på manen i forhold til selve kroppen.
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 25 Feb 2012 17:16

:glad Takker.
Jeg er nu lidt bange for at komme mere mørkt på. Den er mørk, de landeveje man ser på billedet, dem ser man nu ikke i virkeligheden. Her ser de sorte ud, men det er mørkegrønne streger der er det dobbelte i bredten.
Den med pelsen var nu også svær. Det var en kunstner jeg kender der sagde at jeg kunne male ekstra sort i det sorte, det driller øjet. Det er kun inde på midten det fik det ekstra sorte, men det hjalp. (underligt) 8-)
Jeg har lagt det væk nu, men det kommer nok frem igen, lillemor kan så godt lide den, så den kommer nok i glas og ramme. :D

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby Marvel » 26 Feb 2012 10:07

Det er en kanon flot Zebra du er endt ud med til sidst :D Den var rigtig flot første gang, men det er tydeligt at se at de der små rettelser der er kommet på senere har gjort en umådelig forskel :D

Den er helt klart kommet til live, hvis man kan sige det sådan. Og som CH også siger, så er det lykkedes dig at få glans frem, til trods for det er lavet på papir, rigtig fed effekt :D

Der er lidt med græsset der virker lidt klattet i det. Det er bare en observation, jeg ved desværre ikke selv nok til at kunne hjælpe dig til hvordan du kan ændre eller gøre "bedre" :oops:

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 26 Feb 2012 11:29

:oops: takker for de fine ord. Jeg voksede lige 3 cm :D
Som ch siger, den kommer frem igen senere, det græs skal ikke ødelægge det. Jeg har fået et fif, men den kan ødelægge det eller gør det flottere, der er kun en hårfin grænse. Det skal jeg lige slås lidt med om jeg vil tage den chance/risiko. :?

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby Ch-art » 26 Feb 2012 15:19

Du kan altid lysne det igen :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 26 Feb 2012 18:25

Jeg har den luksus at jeg ikke har hemligheder, så jeg vil da gerne dele det fif og samtidig høre om det er godt.
En blød våd pensel som lige bliver gnedet stille i zik zak bevægelser gennem græsset og det samme ved den nederste del af himlen, så det kommer til at se ud som varmedis/slør.

Jeg tror ikke jeg kan lave det hvid igen, jeg bruger også comart 8-)
Men der er et andet billede på vej, hvis det går efter planen :P

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 26 Feb 2012 20:50

Jeg har hørt at tålmodighed er en god ting, glæder mig til at se den en dag :P
Fik leget lidt med det vand, men jeg måtte komme lidt grøn og en halv dråbe blå i (den var svær at klippe over den dråbe) :lol:

Billede 668.jpg

satte lige denne ind også, da blitsen kan drille
Billede 667.jpg

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: lidt blandet

Postby Marvel » 26 Feb 2012 21:06

bjørn wrote:Jeg har den luksus at jeg ikke har hemligheder, så jeg vil da gerne dele det fif og samtidig høre om det er godt.
En blød våd pensel som lige bliver gnedet stille i zik zak bevægelser gennem græsset og det samme ved den nederste del af himlen, så det kommer til at se ud som varmedis/slør.

Jeg tror ikke jeg kan lave det hvid igen, jeg bruger også comart 8-)
Men der er et andet billede på vej, hvis det går efter planen :P


Hmm, pas.. Det har jeg aldrig prøvet, men prøver du det ad, så smid endelig billede på med teknikken og resultatet :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: lidt blandet

Postby Marvel » 26 Feb 2012 21:08

Personligt, så kunne jeg bedre lide "græsset" som det var før, men det er jo smagssag :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: lidt blandet

Postby bjørn » 26 Feb 2012 22:54

Jeg vil give dig ret marvel. Jeg har gået/siddet og tænkt over om man skulle lave nogle små mørkegule streger/strå fordelt over det græs. Det ser mærkeligt ud her på billedet, det ser lidt bedre ud i virkeligheden. Jeg vil se imorgen om jeg skal prøve et udendørfoto, eller jeg skal lave lidt om på det.
Det andet billede er kommet i karantæne indtil videre.
Måske noget rødbrunt som savanen jo er, måske bare nogle pletter, ja jeg ved det ikke rigtigt. :geek:

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

PreviousNext

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests