Hej allesammen!

Er du nybegynder kan du vise din kunst og spørge om hjælp her.
(UK) If you are a newbie to airbrush you can post your art and get help here.

Re: Hej allesammen!

Postby bjørn » 28 Feb 2012 18:53

atti wrote:nu har jeg valgt at høre efter hvad i sige så har bestil en ny pistol ( Infinity ) så må vi se hvordan de er :glad


Du vil blive overrasket over det, så glæd dig. :D

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 28 Feb 2012 19:44

det gøre jeg skam også. er ved at få dårlig n...er af de andre :oops: man prøver og prøver og man kan se at man kommer ingen vegne. man har ikke lyst til noget når man bruger to timer ud af fire på at bøvle med maling og pistolen :evil: :evil: :evil: :evil:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby bjørn » 28 Feb 2012 20:23

Jeg har haft held med at skrue op for trykket (2.5- 3 bar) er vel omkring 50 psi og ned for malingen, men efter at nålen var gnedet hel ren og glat og pistolen renset med ørerenser og hele svineriget + af med den meget lille spids. Der var lidt gammel maling der havde sat der, husk hvidt papir under, så du kan finde den igen. 8-) Så virkede den igen, men ikke til de små streger, det turde jeg ikke, lidt pivet må man vel være. :roll:
På undersiden af pistolen, sidder der en meget lille skrue, den skal skrues helt ind, den fejl opdagede vi på min kamerats legetøj og det hjalp lidt. Så har du lidt at lege med, indtil den anden kommer og befrier dig :D

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 28 Feb 2012 20:58

nu når i selv laver stencils hvad bruger i :?:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby bjørn » 28 Feb 2012 22:41

atti wrote:nu når i selv laver stencils hvad bruger i :?:

Hold nu fast i bordet....alt :D
kommer an på hvad det er til. Tag din hånd og smid det på noget kopipapir, tegn omridset og så ind mellem fingerne. Skær omridset ud med en skalpel, samt den lille 3 kant inde ved hånden, mellem fingerne. Nu har du 2 stencil. ;)
Du kan også lave dem i plastlommer. fotolommer er lidt tynde, men er nemme til små opgaver og lette at tegne på og skære i. riv et papir over, så kommer der en ru kant, det er godt til skyer eller græsmark, man sprøjter bare stille langs med kanten og flytter papiret lidt i en anden vinkel og sådan forsætter du.
Vejvæsnet bla a. har noget afspæringbånd i plast, det er lidt tykkere, det er rigtig godt til meget. det film man sætter på vinduer for at gøre dem matte er også godt.
Det er faktisk kun fantasien der sætter grænsen :D
er penge ingen problem, så friskerfilm og den slags og på ebay.dk skriver du bare airbrush stencil og så kommer der en masse lækkert frem. ;)

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 29 Feb 2012 11:22

atti wrote:nu når i selv laver stencils hvad bruger i :?:


Som Bjørn også nævner, så bruger vi alt hvad der kan bruges, og det er ikke så lidt :D

Til de enkelte opgaver, der plejer jeg at skære i motivet som er printet ud. Det fungerer fint til det enkelte projekt, husk at printe et ekstra for reference :D

Til de mere faste stencils som man vil bruge ofte, der er det bedre med lidt "stivere" plast, og så længe det er vandbaseret maling, så kan næsten alt gå an. Dog hvis det er for tyndt, så har det en tendens til at "flappe" for meget, men det finder man ud af undervejs.

Man kan også købe nogle ark, som hedder Mylar, som er det materiale stencils er lavet af. De kan købes flere steder, bl.a. på Ebay til ikke så store penge.
De kan også købes på http://www.createxukshop.co.uk/cgi-bin/sh000001.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2fwww%2eairbrushandpaint%2eco%2euk%2f&WD=mylar&PN=Accessories_etc%2ehtml%23a161#a161

Men mon ikke også at http://www.airbrush-shop.dk får dem på lager på et tidspunkt :D

Sidst men ikke mindst, tillykke med din ny-erhvervelse af airbrush, du har helt klart noget at se frem til :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 29 Feb 2012 17:19

jeg takker. Har også prøvet mig frem med mange ting, både med printe papir, plast lommer og har lige købt de plast sider som man bruger til overhead men bog og ide tage 3,75 kr pr stk for det. Marvel ang airbrush-shop.dk ved ikke rigtigt . Hende Heidi er noget sløv i optræk :glad :lol: :lol: :lol: så må vi se hvornår hun tage sis sammen til det :lol: :lol: Ang min investering i ny pistol glæder mig sindsyg meget til at prøve det :glad :glad :glad :glad :glad
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby bjørn » 29 Feb 2012 17:33

Skal du male på metal eller noget der er malet, så prøv med malertape, du sætter det bare tæt og så tegner det du vil male på det tape. Så skære du det ud efterhånden som du maler, men skær forsigtigt, så du ikke laver store fede ridser. :P
Det nummer kan du ikke lave så mange steder, da malertape limer mest der hvor det ikke må, men ellers kan man lige tage lidt af den lim af ved at sætte det fast på en bordplade 1-3 gange, så hæfter den ikke så hårdt.
Få fat i en metalplade at sætte papiret fast på, så kan du bruge magneter til at holde dine stencil.
Skal du bruge papir så lav et lille hul på 2-3 mm tæt ved kanten, så kan du sætte en stump malertape ind over det hul og på den måde låse papiret fast til emnet ;)

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 29 Feb 2012 17:53

Hæ hæ mylar stencil papir er da vist på vej til shoppen ;-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby BlitzKo » 29 Feb 2012 23:15

Sammen med body paint set, kompressorer, pistoler, frisket og andet :pust
User avatar
BlitzKo
 
Posts: 66
Joined: 08 Nov 2011 15:09

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 01 Mar 2012 10:23

atti wrote:jeg takker. Har også prøvet mig frem med mange ting, både med printe papir, plast lommer og har lige købt de plast sider som man bruger til overhead men bog og ide tage 3,75 kr pr stk for det. Marvel ang airbrush-shop.dk ved ikke rigtigt . Hende Heidi er noget sløv i optræk :glad :lol: :lol: :lol: så må vi se hvornår hun tage sis sammen til det :lol: :lol: Ang min investering i ny pistol glæder mig sindsyg meget til at prøve det :glad :glad :glad :glad :glad


Jeg har også prøvet de der overhead stykker, og dem har jeg ikke været særlig glad for, de løfter nemt og maling har tendens til at flyde lidt ind under kant, selvom man ikke kommer meget på. Det er nede i det meget små, men jeg har opdaget det, og ja så er det godt nok for mig :lol:

Det med shoppen, den må stå for egen regning, lige der kender jeg hende ikke godt nok til det :lol:

Glæder mig til at høre om dine første oplevelser med din nye pistol :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Hej allesammen!

Postby Big Dane » 01 Mar 2012 11:45

Stencils...
Jeg har lamineret en kopi, og så skåret ud med skalpel. Jeg har også lamineret nogle stykker uden at lægge noget imellem så jeg får en gennemsigtig stencil. Hvis jeg skal bruge en detaljeret gennemsigtig, forestiller jeg mig enten at lave en overhead, eller hvis den skal være ekstra stiv, så laminere den bagefter...
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 01 Mar 2012 13:25

Big Dane wrote:Stencils...
Jeg har lamineret en kopi, og så skåret ud med skalpel. Jeg har også lamineret nogle stykker uden at lægge noget imellem så jeg får en gennemsigtig stencil. Hvis jeg skal bruge en detaljeret gennemsigtig, forestiller jeg mig enten at lave en overhead, eller hvis den skal være ekstra stiv, så laminere den bagefter...


Dem kan man også bruge, og er faktisk også ret gode. Jeg har dog oplevet nogle stykker der gik skilt ad efter noget tid, men..

Med hensyn til at "skære" ud, så kan det tit være lidt tricky at gøre med en skalpel. Jeg har købt en stencil-burner, som gør det meget nemmere for mig da jeg selvfølgelig skal tape mit fast for at holde på det.
Jeg har lagt link til en inde under Tips & Tricks :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 01 Mar 2012 20:39

Ja marvel det samme oplevelse havde jeg med overhead plast og syntes også det er iriterende at den ikke suger overskydende maling
Marvel wrote:
atti wrote:jeg takker. Har også prøvet mig frem med mange ting, både med printe papir, plast lommer og har lige købt de plast sider som man bruger til overhead men bog og ide tage 3,75 kr pr stk for det. Marvel ang airbrush-shop.dk ved ikke rigtigt . Hende Heidi er noget sløv i optræk :glad :lol: :lol: :lol: så må vi se hvornår hun tage sis sammen til det :lol: :lol: Ang min investering i ny pistol glæder mig sindsyg meget til at prøve det :glad :glad :glad :glad :glad


Jeg har også prøvet de der overhead stykker, og dem har jeg ikke været særlig glad for, de løfter nemt og maling har tendens til at flyde lidt ind under kant, selvom man ikke kommer meget på. Det er nede i det meget små, men jeg har opdaget det, og ja så er det godt nok for mig :lol:

Det med shoppen, den må stå for egen regning, lige der kender jeg hende ikke godt nok til det :lol:

Glæder mig til at høre om dine første oplevelser med din nye pistol :D
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 01 Mar 2012 22:58

Det er møg irriterende når det sker, for det er altid på det forkerte tidspunkt :D

Men det er der den klare forskel ligger på Mylar og alt andet materiale, selvfølgelig skal man stadig passe på ikke at lægge malingen for vådt, men det absorberer på en helt anden måde end andet :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

PreviousNext

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests