Hej allesammen!

Er du nybegynder kan du vise din kunst og spørge om hjælp her.
(UK) If you are a newbie to airbrush you can post your art and get help here.

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 19 Feb 2012 23:06

Glædeligt at høre at det har hjulpet dig at tage kappen af pistolen, så du nu nemmere kan lave de tyndere streger :D

Til dit billede, må jeg sige at der klart er en forskel at spore fra det første og så til nu. Det tolker jeg som at du udvikler dig og din teknik, det er rigtig godt :D

Man ser på nogle af dine streger at du ikke helt når at lukke af for malingen når stregen slutter, og så kommer den der "bobbel" af farve for enden af stregerne.
Øvelse hjælper ufattelig meget lige der, så det kommer du hurtigt hen over :D

Selve idéen med dit billede, der er der lidt Iron Maiden over det, i mine ører, og tænker måske du der igennem kunne "låne" lidt til form og farver, bare et tip :D

Der er flere herinde som er "grønne" indenfor airbrush osv, men det betyder slet ikke man er dårligere eller noget andet. Det betyder bare at man skal lære et nyt stykke værktøj at kende, samt hvordan man opbygger farvelagene.
Vi har skam alle været der, desværre er der ingen af os der er født med en airbrush i hånden, selvom man nogen gange godt kunne tro det :lol:

Det er bare at klø på, og er der det mindste, så spørg, spørg og spørg endelig, vi andre skal nok prøve at hjælpe så godt vi kan :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 19 Feb 2012 23:25

Hej Marvel ja du har ret med Iron Maiden. Har altid været vild mad Eddy deres mascot :) Ang de bobler som du snakker om iritere mig a h til :oops: , men som du sige ingen af os er født med en airbrush i håndet :( . Det vil elers ikke været så dårligt. Glæder mig også til at komme op til Heidi og få en kusus, det er bare mega nedrende at jeg ikke har tid før efter påsken. Så jeg må klare mig so godt jeg kan indtil påske. Plus jag er lidt sure på mig selv over jeg ikke har kastet mig ud i airbrush for 15 år siden :mrgreen:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 19 Feb 2012 23:35

Jeg ser frem til at vise endnu en artist, den smule jeg kan og jeg lover dig for at du har meget mere styr på det når du tager hjem, de 15 år skal nok blive indhentet ved fælles hjælp :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby bjørn » 19 Feb 2012 23:47

Så så, nu ikke så sur på dig selv :) bedre sent end aldrig.
Den pistol du har gør det ikke lettere med de "pletter". Jeg har også sådan en model ;) De lidt dyre modeler som harder og iwata er lidt bedre at styre hvad det andgår, men kommer råd kommer tid. Når du finde dig til rette i denne hobby, så kommer der også andet grej i hånden efterhånden som der bliver råd.
Malingen kan også drille. Du skal tænke på, at de fleste folk, kun sætter det de synes er godt ind og det er lidt træls, men sådan er det nu engang. Selv de gode laver dårlige ting engang imellem.
Det giver øvelse, så er det lige meget om det blev perfekt eller ikke og alle andre kan lære af de fejl, man kan finde i alle billeder. ;)
Sådan ser jeg på det :glad

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 19 Feb 2012 23:51

atti wrote:Hej Marvel ja du har ret med Iron Maiden. Har altid været vild mad Eddy deres mascot :) Ang de bobler som du snakker om iritere mig a h til :oops: , men som du sige ingen af os er født med en airbrush i håndet :( . Det vil elers ikke været så dårligt. Glæder mig også til at komme op til Heidi og få en kusus, det er bare mega nedrende at jeg ikke har tid før efter påsken. Så jeg må klare mig so godt jeg kan indtil påske. Plus jag er lidt sure på mig selv over jeg ikke har kastet mig ud i airbrush for 15 år siden :mrgreen:


Jeg kan sagtens følge dig i at det irriterer dig med de "bobler" det gjorde de også mig i starten, faktisk så meget at det var lige før håret blev revet ud :lol:

Men der er et lille trick, som du kan øve dig på, indtil du kommer op til Heidi på kursus, som du uden tvivl vil få umådelig stor gavn af :D

Du tager et stykke papir, tegner 2 streger lodret på papiret med 5 cm afstand imellem de 2 streger. Derefter tager du simpelthen bare pistolen, og så øver du i start og stop. Du starter med at trykke ned for luft, så bevæger du pistolen vandret hen mod linierne, og så trækker du tilbage så der kommer maling, og fortsætter stadig i samme tempo vandret hen mod den sidste linie og så skubber du aftrækkeren frem så maling stopper, men holder stadig nede for luft..

Det er lidt som skydeteltet, man ser hvor man rammer først, og så øver man sig ellers bare i at ramme mere og mere præcist :D

Håber det kan hjælpe dig lidt, har du spørgsmål så smider du dem bare på :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:00

Bjørn du har ret :) Problemet er at jeg er en perfektionist klaphat :lol: i min verden ordet (kan ikke ) eksistere ikke. Alt hvad jeg røre ved skal bare være perfekt . Hvis noget driller kan jeg ligge søvnløs flere nætter over det, og iritere mig over :x og min motto er hvor der er vilje er det også en vej :glad. Så jeg er ikke i tvil om at det nok skal komme, det er mere vejen der til som det går mig på
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 00:00

Bjørn nævner pistolen, du Skaæ helt sikkert ha en ordentlig pistol, den du har nu bremser dig.

Marvel nævner en streg øvelse: super god ide! Hvis du vil gøre den en tand "bedre" starter og stopper du de 2 startstreger ca 3 cm fra top og bund og sørg for at PRØVE først at starte sin streg når den faktiske streg starter og ligesidede i bunden.
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:08

Tak for det Marvel det skal jeg prøve. Ang håret så er jeg helt skaldet har revet dem ud for mange år siden :lol:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 00:13

Er du perfektionist hæ hæ så kig de fine tilbud på ordentlige pistoler som kan gøre dine atistiske evner perfekte www.airbrush-shop.dk ;-) vi presser dig lidt fordi vi ved hvad forskellen gør med en "starter" pistol og en "brugbar" pistol hæ hæ
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:15

Ch-art wrote:Bjørn nævner pistolen, du Skaæ helt sikkert ha en ordentlig pistol, den du har nu bremser dig.

Marvel nævner en streg øvelse: super god ide! Hvis du vil gøre den en tand "bedre" starter og stopper du de 2 startstreger ca 3 cm fra top og bund og sørg for at PRØVE først at starte sin streg når den faktiske streg starter og ligesidede i bunden.


er ikke helt med hvad du mener Heidi :?:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 00:22

Det med pistolen (med stavefejl) eller det med stregerne?
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:24

hæ hæ Heidi er ikke en person som man kan presse til noget har min retnings linjer og dem vier jeg ikke fra :glad når jeg selv mener at jeg er klar til en ordentlig pistol så køber jeg bare en eller flere. den dag jeg kan lave en ordentlig arbejde med en mindre godt pistol, så kan jeg lave en fantastisk arbejde med en go pistol :P
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:27

Ch-art wrote:Det med pistolen (med stavefejl) eller det med stregerne?


ang stavefejl er ikke dans lære så tage det ikke så højtidig :lol:
pistolen kan jeg sagtens fælge dig :P
stregerne er ikke hel med hvordan du mener :?:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:29

atti wrote:
Ch-art wrote:Det med pistolen (med stavefejl) eller det med stregerne?


ang stavefejl er ikke danks lære så tage det ikke så højtidig :lol:
pistolen kan jeg sagtens fælge dig :P
stregerne er ikke hel med hvordan du mener :?:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:30

atti wrote:
atti wrote:
Ch-art wrote:Det med pistolen (med stavefejl) eller det med stregerne?


ang stavefejl er ikke danks lære så tage det ikke så højtidig :lol:
pistolen kan jeg sagtens fælge dig :P
stregerne er ikke helt med hvordan du mener :?:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

PreviousNext

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests