Hej allesammen!

Er du nybegynder kan du vise din kunst og spørge om hjælp her.
(UK) If you are a newbie to airbrush you can post your art and get help here.

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 00:30

Hæ hæ jeg læser til folkeskolelærer i min "fritid" hæ hæ

Ok jeg har lige lavet en lyn forklaring.
Der kommer lige et par billeder om to sekunder
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 00:31

Du skal sørge for at starte og stoppe der hvor stregen starter og stopper (altså der hvor pilene er)
Attachments
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (152.67 KiB) Viewed 11956 times
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 00:33

Start med at tegne de 2 streger så der er 3 cm luft i top og i bund
Attachments
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (154.8 KiB) Viewed 11956 times
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 20 Feb 2012 00:55

nu er jeg med :D det kan du bare se, lidt blondine har man jo ret til at være ik :glad, hvad så har du iwata pistoler hjem til jeg kommer der op eller vil du ikke forhanle dem :?:
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 07:25

Hæ hæ ja jeg følte mig lige tilbage til 50'erne (det kan man godt selvom man først er født i 81) og blev grebet af et Jørn clevin mood og tænkte "jeg napper en tegn og fortæl"!!

Jeg er ik blevet forhandler af dem endnu men har "samme" pistoler i Harder og Steenbeck :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 25 Feb 2012 22:27

Ham der opfundet hvid maling skulle aflives :x :x :x
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby bjørn » 25 Feb 2012 22:36

hvad nu :?: :?: :?:
hvad slags....AA eller comart eller en 3de

ps
den der opfandt den hvide farve er vist død :mrgreen:

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 25 Feb 2012 23:19

det håber jeg Bjørn :lol: min pistoler vil ingenting med det. det er com art transperant
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 26 Feb 2012 09:21

Ham der har opfundet COM•ART skulle dø!!! :-) du skal fortynder den hvide og det er ikke nemt for comart er fortynder men ikke rigtigt for der er ik taget højde for de større farvepigmenter
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 26 Feb 2012 09:37

Den hvide generelt, er svær at få til at flyde ordentligt uanset hvad slags maling det er. Men når det er sagt, så er der maling der er nemmere at få til at flyde, blandt andet AutoAir. Det kan du købe hos:

http://www.airbrush-shop.dk

Et andet problem du desværre også står overfor, er dine pistoler. Hvis du tager nål og dyse og kigger dem efter under en meget kraftig lup, så vil du se at de ikke helt har den glatte overflade som der skal til for at malingen flyder rigtigt.
Det er desværre ulempen ved mange billige kina-pistoler, og især dem fra Custom Colors af. Jeg har selv været igennem 3 stk derfra, og den sidste pistol der var nålen endda skæv ved levering. Det vidner jo lidt om hvilket kvalitets niveau deres udstyr osv ligger på.

Mit råd er, inden du flår alt håret ud af hovedet over malingen, er at skifte din pistol ud som det første. Det behøver ikke være en voldsom dyr en til at begynde med, men du fnder hurtigt ud af at over halvdelen af de problemer du troede var dig, slet ikke er dig, men den pistol du bruger.

Anskaf dig en Harder&Steinbeck Ultra pistol til at begynde med, og du vil meget hurtigere blive gladere igen :D

Der er i øjeblikket en favorabel pris på dem inde på:

http://www.airbrush-shop.dk

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Hej allesammen!

Postby bjørn » 26 Feb 2012 11:20

Som de andre har sagt, den er svær den der hvide. :?
Jeg har desværre også sådan en pistol som du har, så jeg kender det :(
Noget af det kan man gøre noget ved. Tag det yderste af spidsen, og så tørre du hver gang du holder op med at puste. Men før det, så når du skal have maling ud af bøtten, så rens lige ved spidsen, med en negl, for gammelt indtørret maling, røst bøtten og tag nu en serviet og hold for tutten hvor malingen kommer ud og åben den. Der er lidt tryk i bøtten, det skyder lidt luft og maling ud. vrid så servieten lidt, så de små rester af gammelt maling kommer væk. nu er du klar til at bruge din maling. Bare en lille gnaling nede i pistolen, kan stoppe den.
køb en "rigtig" pistol, når du får råd til det. De kan også drille, men ikke i det samme omfang.
Om du køber iwata eller harder&steenbeck er op til dig og din pengepung.
fortynder du comart, så lad det stå 1-3 min, så det bedre kan suge/smelte sammen. Jeg blander det gerne i et plast snapseglas, alt efter hvor meget jeg skal bruge. Det bliver lidt bedre på den måde, men du kan stadig ikke male tæt på metal, uden at skrue lagt ned for lufttrykket. Der kommer de øjne, eller splattere.
Og så er det lige så sikkert som at vi alle skal dø, at kommer der en splatter, så er det på det sted, der er rigtig svær at rette det. Skal du male tænder, så tag en lille stump staniol og lav en lille skål og kom 1 dråbe maling i den og 1 dråbe vand, brug nu en blød pensel. Dem i bruger til øjenlåg er rigtig gode, men skal lige skæres til først ;) de er også billiger.
Det er ikke snyd, det er slutresultatet der tæller. Det tog også lang tid for mig at finde ud af, at det ikke er alt der er lavet med airbrush alene:oops:

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Hej allesammen!

Postby Ch-art » 26 Feb 2012 23:20

Lige præcis der er jo ik noget der er snyd, airbrush er jo bare et redskab til alle nå sit mål, der er ik nogen der siger at ALT skal være airbrush :-D
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Hej allesammen!

Postby BlitzKo » 28 Feb 2012 08:59

Det der med at købe en kina pistol har vi vist alle været igennem. Den er billig, har måske fået butikkens mærke på og hvor meget forskel kan der være tænker man.... indtil man skal bruge den og den klatter og stopper til og man gir op. En airbrush pistol er et stykke præsitions mekanik med de fineste tolerencer og hvis ikke den er lavet af de rigtige materialer og det rigtige maskineri jamen så dur den simpeltehen ikke efter hensigten. Man kan også høre når pistolen er som den skal være for så siger den næsten ingenting, ik noget hvæsen eller andre mislyde. Der er ikke anden udvej end at købe et ordentligt mærke og det behøver slet ikke være så dyrt som det er set hos et par danske forhandlere. En anden fælde kan være forkert eller dårlig maling. Ikke alt maling passer til den samme pistol og så findes der også "hjemmeblandet" maling på bla. det danske marked så sørg nu for det maling i køber nu også er det det gir sig ud for.

Sæt igang :tænder
User avatar
BlitzKo
 
Posts: 66
Joined: 08 Nov 2011 15:09

Re: Hej allesammen!

Postby Marvel » 28 Feb 2012 14:00

Jeg kan kun give dig ret i det med pistolen Blitzko, der er ikke andre veje omkring den ting, men glædeligt så har Danmark fået sig en shop med morale, etik og integritet :D

http://www.airbrush-shop.dk

Det har været nødvendigt længe at få sådan et godt alternativ i Danmark, og med så konkurrence-dygtige priser :D

Nu nævner du "hjemmeblandet" maling. Den fælde har jeg desværre også været i, og det endda fra en forhandler, så noget skal bare stoppes, det kan sælgerne ikke være bekendt overfor folk!
Det kan være alt ødelæggende for en, især hvis man er "ny" og ikke lige ved bedre, at skulle slås med noget maling som andre mennesker har haft pillet ved på baggrund af hvad jeg tror er hurtige penge!

Det burde være strafbart at lave sådan et stunt med maling!

Nu er jeg selv blevet klogere, og ved nu at ihvertfald AutoAir ogWicked Color kommer i bøtter der er forseglet, er de ikke det, så send det tilbage til forhandler.

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Hej allesammen!

Postby atti » 28 Feb 2012 18:39

nu har jeg valgt at høre efter hvad i sige så har bestil en ny pistol ( Infinity ) så må vi se hvordan de er :glad
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

PreviousNext

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests