den øver jo ikke selv

Er du nybegynder kan du vise din kunst og spørge om hjælp her.
(UK) If you are a newbie to airbrush you can post your art and get help here.

den øver jo ikke selv

Postby Kenneth » 03 Aug 2012 23:44

fik ikke lige fundet det tykke papir frem såvar tæt på det alm printerpapir var ved at gå i opløsning... men hva pokker, så var der da et par timer hvor eg ikke lavede nævneværdig ballade :hæhæhæ
Attachments
lille-møjmade.jpg
User avatar
Kenneth
Active Poster
Active Poster
 
Posts: 102
Joined: 03 Jun 2012 23:07

Re: den øver jo ikke selv

Postby SilverScreen » 04 Aug 2012 15:47

Hej, jeg gør som de fleste her experimenterer engang imellem. Så netop det med at skrivemaskine papir ikke kan lide vand er et generelt problem for det er jo det man som regel har lige ved hånden.

Da jeg tit køber ind kommer jeg ofte forbi den afdeling i Netto og Brugsen hvor skolebørnene kan finde blyanter, vi kan finde papir og diverse skrive redskaber og det er åbentbart stadig kotyme at lægge omslag på skolebøger så derfor kan man samme steder finde bog omslags papir i små ruller --- og det er faktisk ret godt fordi det ofte kan tåle vand. Der er også noget billigt biblioteks tape, det er desværre ikke samme gode kvalitet som det rigtige, men det kan være en fordel, for i en snæver vending og selvom det både er besværligt at finde kanten så man kan fjerne papiret og det er meget tyndt selve den gennemsigtige tape, så er limen ret svag -- så i nøds tilfælde er det godt at have for det er to-lags papir og film med lim. Men som sagt, bogomslags papiret i ruller fåes i alle mulige farver, og her har jeg fået rimeligt styr på det, -- for det bliver skarpt i kanterne når det ikke flyder ud, fordi overfladen er blank ;

Image

Det er altså sort, -- det grålige har noget med foto redigeringen at gøre.
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: den øver jo ikke selv

Postby Marvel » 04 Aug 2012 17:19

Super godt gået :-)

Også selvom det papir næsten var gået i opløsning.. Printer papir er ikke det bedste, men kan bruges til at øve lidt. Der er også de der kunstner-blokke, de er ok at male på, dog skal man stadig passe på ikke at komme for meget på ad gangen :-)

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: den øver jo ikke selv

Postby Kenneth » 04 Aug 2012 23:15

:klap tak tak,det var nu også meningen der skulle bruges noget bedre, men lige pludselig var der begyndt og det drillede ik så fik jeg ikke lige flyttet mig de 3meter over til en næsten ny pakke 160g parpir
...egen fejl :ohnej ...
User avatar
Kenneth
Active Poster
Active Poster
 
Posts: 102
Joined: 03 Jun 2012 23:07

Re: den øver jo ikke selv

Postby Ch-art » 05 Aug 2012 08:55

hæ hæ kender godt det med at man ik gider bevæge sig :-)

Her er noget godt papir til airbrush

http://airbrush-shop.dk/product.php?id_product=167

-bare når du mangler næste gang :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: den øver jo ikke selv

Postby SilverScreen » 05 Aug 2012 17:49

Ja det lyder nok lidt hjemmelavet, men jeg vil helt sikkert købe noget mere bogindbindings papir. Jo det er meget tyndere, jeg vil tro det er nede på måske 50 G/kv.m. , og så tyndt er det ret følsomt overfor at blive bukket bare en smule. Men det jeg kan lide er at den ene side er blank og helt glat, ligesom malet metal. Og så suger det kun lige så malingen den vandbaserede, binder. Det kan altså tåle vand. Man skal også passe på med oversprøjt, men netop fordi det tåler vand, kan man med en fugtig klud, fjerne oversprøjt helt tæt på kanterne.

Jeg kender ikke noget andet papir, som er glat, i alle mulige farver, kan tåle vand og som vandbaseret maling binder på ;

Image
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: den øver jo ikke selv

Postby bjørn » 05 Aug 2012 22:48

Jeg vil nok sige, at det også kommer an på det arbejde man skal lave.
Er det til hyggemaling eller noget i den stil, så tager man jo det billige og til kunder, så kommer det andet på banen.
Lige som en gammel hjelm er god til at øve på igen og igen, det samme med en skærm eller andet.
:nikogjay

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: den øver jo ikke selv

Postby Admin / Lars » 06 Aug 2012 09:16

Det er da slet ikke så dumt det der Kenneth, lidt dybde i håret og lidt mere arbejde med skygger så er den ved at være i mål :jojo

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: den øver jo ikke selv

Postby Kenneth » 06 Aug 2012 11:08

go dybde i vandet også så det ikke bare er "streger"
User avatar
Kenneth
Active Poster
Active Poster
 
Posts: 102
Joined: 03 Jun 2012 23:07

Re: den øver jo ikke selv

Postby bjørn » 10 Aug 2012 11:42

sådan nogle små svivler under finen ville se godt ud, som mærkere at hun bevæger sig. Det laves med samme farve bare et ekstra lag maling eller to.
Men den er sød den bette. :suttefinger

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse


Users browsing this forum: No registered users and 15 guests