Pimp my toolbox

Igangværende projekter.
(UK) Let us see how it goes with your art.

Pimp my toolbox

Postby Big Dane » 08 Jan 2015 00:02

Jeg skal snart i gang med at polstre sæderne til min båd om, og for at have en god reference til udvælgelsen af kunstlæder, er jeg begyndt at lave en prøve med de farver båden skal males med på mit topnøglesæt.
Båden bliver malet sort, og får så en "ripped metal"-grafik så båden ser ud som om den er sort, men meget af det sorte er revet af, og at den så nedenunder er malet med en effektlak der skifter mellem rød/guld. Det lyder lidt kringlet, men hvis I kigger billederne herunder giver det mening.
Topnøglesættet var sort i forvejen, så det var bare at matslibe og så ellers igang med malertapen. Så tegnede jeg grafikken op, og fik fjernet det som skulle males med effektlakken. Det er der jeg er nået til nu. Jeg skal nok lægge flere billeder op i tråden når jeg begynder på resten af grafikken.
Det er svært at se farveskiftet på billederne, men her efter første lag, er den røde lidt mere hen ad noget mørk pink/lilla-agtig og guldfarven er mere hen ad kobber, og det ser også ret fedt ud, jeg glæder mig til at få et par lag mere på for at se hvordan effekten bliver.
Tjek billederne ud, og kom gerne med konstruktiv kritik...
Attachments
Maskeret1.jpg
Maskeret2.jpg
Blottet1.jpg
Blottet2.jpg
Blottet3.jpg
Malet med kunstlæderprøver.jpg
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Pimp my toolbox

Postby Big Dane » 08 Jan 2015 00:11

Lige et billede mere efter første lag...
Attachments
Malet1.jpg
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Pimp my toolbox

Postby Admin / Lars » 08 Jan 2015 13:57

Jeg tror det kommer til at se mega godt ud når båden bliver malet i de farver.
Det ripped metal look der skal være på båden bliver det i samme størrelse eller hvordan? for så er det da godt nok en større opgave.

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Pimp my toolbox

Postby Big Dane » 08 Jan 2015 17:34

Tak for det, Lars. Jeg er også vildt spændt på resultatet.

Jeg tror det ville blive rodet, hvis ikke mit ripped metal bliver større end på topnøglesættet. Jeg er gået lidt fra ideen om at have en pinup under grafikken også, da det bliver for mange forskellige ting med effektlak, ripped metal osv. Herunder er min foreløbige skitse for grafikken på båden. Det svære i det er at få et godt naturligt flow i grafikken, så det ser naturligt ud, og så der er en god ballance mellem forgrund og baggrund. Jeg lavede også en prøve hvor grafikken gik på skrå, men det var som om det ikke rigtigt fungerede. Det skal vel lidt se ud som om at det går så stærkt, at malingen "skræller af"
Attachments
Bådskitse.jpg
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Pimp my toolbox

Postby Big Dane » 11 Jan 2015 01:20

Nååå... Jamen så nåede jeg da så langt.
Jeg fik luget "flapperne" ud og maskeret dem, så de kunne en omgang maling, derefter fik de lidt hvide highlights, og efter alt malertapen var pillet af fik det sorte lige lidt hvidt. Det sidste blev jeg ikke helt tilfreds med, men det er "trods alt" kun mit topnøglesæt, og hvis I kigger efter, har tapen trukket effektlakken af et par små steder. Dem har jeg lige "duppet", her inden det skal have klarlak.
Alt i alt er jeg godt nok tilfreds, og det er jo bare en tester til hvordan båden skal males.
Jeg har lært meget, både om hvad der fungerer, og hvad der absolut IKKE fungerer, hvilke former jeg godt kan lide til flapperne, og hvilke jeg ikke er så vild med. Effektlakken bliver lidt "flad" derinde under, men hvis jeg lægger en skygge og måske lidt andre detaljer derinde bagved, skal det nok blive okay. På båden er det hele en del større, og så bliver det ikke helt så "nørklet" (kan man sige det?) at maskere af. Det var alligevel noget af et arbejde at sidde med fine line tape og maskere dem af igen. På det her billede kan man rimeligt godt se, at det skifter farve, men det er helt anderledes når det kommer ud i sollys.

I skal nok lige få et sidste billede når der er kommet klarlak på.
Attachments
Inden klarlak1.jpg
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Pimp my toolbox

Postby Admin / Lars » 13 Jan 2015 13:25

Det ser godt ud.
Den effektlak bliver helt anderledes når der kommer lak på, det snyder nemlig meget uden.

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Pimp my toolbox

Postby Ch-art » 29 Jan 2015 22:06

Jeg glæder mig til at se den bette båd når den er blevet færdig :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15


Users browsing this forum: No registered users and 9 guests