"1 SKO" første møde

Igangværende projekter.
(UK) Let us see how it goes with your art.

"1 SKO" første møde

Postby Admin / Lars » 26 Aug 2012 19:23

Nå så blev det alligevel min tur til at straffe et alu panel :hæhæhæ

Der var ikke så mange aktive på "sko" konkurrencen så syntes jeg blev nødt til at prøve hvad det der airbrush er i praksis.
Teorien fejler ikke noget, for ved nok hvordan skidtet virker og hvordan det skal bruges, vedligeholdes og rengøres, men lige det der med selv at svinge pistolen mangler.

Her er mit første rigtige møde med en airbrush.
Har ikke noget grej så må en tur i butikken, de har heldigvis åben om søndagen :stortsmil så køber mig en H&S Ultra X med adapter til Createx flasker, lidt Illustration farver samt Autoair farver og låner konens Custom Micron SB hvis der skulle være brug for detalje arbejde (det skulle der ikke :stortsmil )
Attachments
1.JPG
Så er jeg klar med en slebet sandwich plade størrelse A3.
2.JPG
Har lagt den første farve med Ultra X. Illustration Scarlet.
3.JPG
Næste farve Illustration Orange er kommet på.
4.JPG
Den sidste til baggrunden Illustration Yellow er på plads.
5.JPG
Har skåret en sko stencil (første og sidste gang jeg skærer dem i hånden :-) ) den er malet med Illustration Cobolt Blue. Se hvordan min afdækning gik galt og jeg måtte lave hele baggrunden om igen :-(
6.JPG
Så fik den lidt Illustration White.
7.JPG
Arbejder på baggrunden efter den store afdækningsfejl tidligere. Er klar til at male hele lortet hvidt da der bliver råbt ude i gangen "du må ikke male hvidt, det giver "color shift". Nå jaja, jamen så blander jeg da lidt farver i stedet for at fjerne de mørke streger. (hun havde ret øvøv)
8.JPG
Og her det færdige resultat så. "1 SKO" :-)
Mit første rigtige airbrush maleri..

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: "1 SKO" første møde

Postby bjørn » 26 Aug 2012 19:47

:klap jeg synes nu det er godt gået. Nu ved du hvad vi andre mener når vi siger at limen skal af på bukseben eller gammelt lagen :hæhæhæ
Det giver blod på tanden :getheltgalt
:klap

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: "1 SKO" første møde

Postby Admin / Lars » 26 Aug 2012 20:25

Tak Bjørn,
Forstår godt jeres frustrationer nogen gange for det er da ikke helt nemt når man sidder ved roret. Når det så er sagt så har jeg ikke oplevet nogen problemer med pistolerne. Den ene blæste bare maling ud som var den født til det og den anden klarede det jo også uden problemer. At piloten ikke er helt med på ruten er så en anden sag :-)

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: "1 SKO" første møde

Postby Ch-art » 26 Aug 2012 20:53

dejligt at du kan se nogle af frustrationerne, så kan det være man ik får så mange "rettelser/gode råd/stressende skub" fra nu af hæ hæ

:suttefinger :nædu
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: "1 SKO" første møde

Postby Admin / Lars » 26 Aug 2012 21:24

Nej, på det punkt bliver der ikke lavet noget om.
Man bliver nødt til at gøre det rigtigt hver gang :jojo

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: "1 SKO" første møde

Postby bjørn » 26 Aug 2012 21:57

Ja meget spiller ind når man maler, pistolen, malingen, luftmængden, stedet man maler på (papir,metal, eller andet) godt humør, ro omkring sig, telefonen slukket og meget andet. Driller bare en eller to ting, så ligner det en kirkegård uden måne. :cool: :klikklik

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse


Users browsing this forum: No registered users and 2 guests