Redhead

Igangværende projekter.
(UK) Let us see how it goes with your art.

Redhead

Postby Ch-art » 31 Jan 2013 11:45

Mit næste hyggeprojekt, når jeg bliver færdig med lastbilen, bliver den her sag.
Attachments
latex_6.jpg
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Redhead

Postby bjørn » 31 Jan 2013 12:05

ja...hende vil jeg da også lege med :getheltgalt

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Redhead

Postby Admin / Lars » 31 Jan 2013 12:08

wow den bliver spændende at følge :suttefinger
Den ser svær ud med alt det latex og husk at male tøjet på til sidst :hæhæhæ

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Redhead

Postby Ch-art » 31 Jan 2013 12:12

Bjørn: Hæ hæ gris

Lars: Du får samme sætning som Bjørn!!! og ja det bliver svært med alt det latex men man blir jo kun bedre ved at udfordre sig selv ;-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Redhead

Postby Johansen83 » 31 Jan 2013 14:04

Det er nogen ordentlige..... hofter hun har :slask

User avatar
Johansen83
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 407
Joined: 15 Apr 2012 18:32
Location: København

Re: Redhead

Postby Ch-art » 28 Feb 2013 13:34

Nå, så blev der lige et helt fantastisk vejr, og dermed humør, der skal sættes farver på foråret, så det starter jeg så småt med idag :-)

Jeg maler på det nye Schoellershammer, du kan se det her: http://airbrush-shop.dk/product.php?id_product=649
Attachments
foto.JPG
it starts with a sketch :-)

-jeg har lavet nogle meget utydlige streger til at guide. Jeg vil male den i frihånd.
foto kopi 5.JPG
Så er jeg snart klar til at matche farverne.... og nej, det er ikke bare rød, grå og hudfarve :-) Der er mange farver på dette billede :-)
foto kopi 3.JPG
Det kan være svært at ramme en farve præcist, så det er bare om at prøve igen hvis man ikke rammer plet første gang. Det er meget vigtigt at du tester din farve med 100 pct dækning hver gang du laver en prøve da det er transparente farver og for at få det til at ligne dit ref så godt som muligt skal du have 100 pcts farvemæthed at male med. Du ved din farve er 100 pct når der begynder at komme en grå tone på din test. Dvs du skal male så meget på samme sted på din prøve, til du kan se det skifter til grålig tone. Papiret skal ALTID være tørt inden du sprøjter mere på, så det tager tid at matche.
foto kopi.JPG
Der er mange farver der skal matches, men når der så er gjort, er det nemmere at nyde kaffen :-)
foto kopi 2.JPG
Dette er de farver jeg har brugt indtil videre for at matche alle farverne så det passer til dem på billedet, Viridian (den grønne) er brugt til at matche en af de røde nuancer)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Redhead

Postby DamianDK » 28 Feb 2013 14:32

Det ser godt ud glæder mig til at se de forskellige step. håber du ligger det op. :suttefinger

Ha det sjovt mens du maler. http://www.damiandk.dk


........................................................................................................
User avatar
DamianDK
Super Poster
Super Poster
 
Posts: 236
Joined: 11 Dec 2012 11:25
Location: Stor København

Re: Redhead

Postby Ch-art » 28 Feb 2013 15:05

Tak :-)

Her er et par steps mere for at vise hvad jeg gør for at matche

Eks her tager udgangspunkt i farvematch nr 9 (-på billederne ovenover kan du se jeg har skrevet numre på billedet, det er de farver jeg vil matche.)
Attachments
foto.JPG
Det er den RØDLIGE farve lige lidt til venstre for mit 9 tal jeg vil matche. Altså ikke den brune skygge der viser brystets form, men det lille område lige op af den skygge. Man kan lige ane noget rødligt hud. Jeg har blandet en farve som jeg synes passer, så nu prøver jeg at sprøjte det på kanten af et papir til jeg har 100 pct farvemæthed på min prøve, og så vil jeg sammenligne de to farve, ved at isolere dem sammen.
matchtest1.JPG
Her ses hvorfor det er meget vigtigt at lave en farvetest hvor du isolerer din blande farve (som du har sprøjtet ud til 100 pct dækning på et papir) med den du vil matche. Da jeg blandede den i koppen, så den i mine øjne ud til at matche den jeg kunne se på billedet. Men der er flere ting galt her. Den er for lys men den er også forkert tone. dvs forkert saturation og forkert value. Men jeg er heldig, Farven jeg har blandet ligger lige til højrebenet at "redde" og jeg slår 2 sluer med et smæk hvis jeg putter noget blå farve i. Så det prøver jeg.
matchtest2.JPG
Jeg addede kun cerulean Blue og nu passer den
addedforno9.JPG
Det er altså Illustration farven Cerulean Blue jeg har added i min farve for at få den til at passe
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Redhead

Postby DamianDK » 28 Feb 2013 16:41

Modtaget perfekt. :suttefinger
blander du alle faver inden du starter.

Ha det sjovt mens du maler. http://www.damiandk.dk


........................................................................................................
User avatar
DamianDK
Super Poster
Super Poster
 
Posts: 236
Joined: 11 Dec 2012 11:25
Location: Stor København

Re: Redhead

Postby Johansen83 » 28 Feb 2013 17:29

Gid man var så tålmodig :stortsmil Det bliver spænende at følge.
Har du haft fingrene i dåsen med flakes? :hæhæhæ

User avatar
Johansen83
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 407
Joined: 15 Apr 2012 18:32
Location: København

Re: Redhead

Postby bjørn » 28 Feb 2013 17:34

Johansen83 wrote:Gid man var så tålmodig :stortsmil Det bliver spænende at følge.
Har du haft fingrene i dåsen med flakes? :hæhæhæ

Det er ikke flakes, det er skæl :smoke
Jeg tror jeg holder mig til fantasi, det der realisme holder jeg vist heller ikke til. :getheltgalt

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Redhead

Postby Ch-art » 28 Feb 2013 17:52

:stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil

Ja jeg blander alle farverne inden jeg går igang for det tager lang tid at matche farver til fotorealisme og når man alligevel har alle tingene fremme til det så kan man lige så godt få blandet det hele så er det gjort, men det kræver godt humør og ikke mindst stor lyst til lige at få det gjort for man kan godt sidde i 40 minutter for at ramme bare 1 enkelt farve.

Johansen det kræver os en hel del tålmodighed :-) hæ hæ ja jeg elsker glimmer hæ hæ

Bjørn, det er bare et spørgsmål om at komme igang og få det prøvet :-)

Men som Dru siger om fotorealisme "gør det fordi ingen andre gider" det tager nemlig utrolig mange timer.

:stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil :stortsmil


-I kan se den når i kommer herop til Ed Hubbs kursus :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Redhead

Postby DamianDK » 28 Feb 2013 19:11

Håber du ligger mere på af dette project. :bankibord

Ha det sjovt mens du maler. http://www.damiandk.dk


........................................................................................................
User avatar
DamianDK
Super Poster
Super Poster
 
Posts: 236
Joined: 11 Dec 2012 11:25
Location: Stor København

Re: Redhead

Postby Ch-art » 28 Feb 2013 20:12

Hæ hæ Den er sjov den smiley :-)

Jeg skal nok ligge løbende op når jeg får lavet mere, jeg får ikke brygget mere på den i aften, men kommer videre i morgen :-) :party
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Redhead

Postby bjørn » 28 Feb 2013 20:38

Hvis du skal bruge 40 min på hver farve :øjne så skal jeg regne med 1.5 time og så har jeg jo glemt hvad jeg skal lave imens :hmm
Det vil kræve minimum 4 måneder og har hun bare lidt tøj på, så er det et ½ år for et lille billede. :nædu
nææ du, så let slipper i ikke af med mig :happy
så heller en sørøver eller en slangebøsse. de tager kun 1 times tid :tøftøf
så er der også tid til de andre ting :taunt

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Next

Users browsing this forum: B and 12 guests