Ny T-Shirt serie

Igangværende projekter.
(UK) Let us see how it goes with your art.

Re: Ny T-Shirt serie

Postby bjørn » 21 Jun 2013 23:16

hvis jeg var dig, ville jeg besøge Roskilde festival og tage nogle stencil og din transporterende malerpistol med. :smoke
Hvem ved, måske der er en kunstner et sted på pladsen eller 2. :klikklik

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Ny T-Shirt serie

Postby SilverScreen » 23 Jun 2013 13:09

Image

Jo, men igen egner jeg mig nok ikke særligt godt til at stå bag en disk, --- jeg er nok bedre til at skære de stencil der skal til, men du har helt ret at det er den slags der skal til, for folk køber jo ikke sådan en T-Shirt bare for at få trøje. Om der så er nogle der vil anskaffe en Stencil på 100X70 Cm. istedet for et skilderi det er måske mere interesant.
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Ny T-Shirt serie

Postby SilverScreen » 24 Jun 2013 11:06

Jeg vil så også indrømme at når der står "ALIS" på trøjerne hos dem der står med en container ;

http://www.alis.dk/

Så er jeg ikke sikker på at jeg har kapacitet til at konkurere. En ting er jo at kunne poste millioner i et projekt som er blot et ud af mange, for jeg vil nødigt give nogle gode ideer og skulle måske helt lade være før de får flere gode ideer.

"Take action and reALISe your dreams" - that was the goal for Albert Hatchwell and Isabelle Hammerich when they established ALIS in 1996. The ALIS brand is a combination of the two names.

Since then ALIS has evolved from the underground movement in Copenhagen’s infamous freetown Christiania to a business that represents opportunity and inspiration.
Handing out stickers and T-shirts to skaters, DJs, break dancers and graffiti artists plus supporting countless independent events, contests and shows is ALIS’ way of supporting its familiar scene.



Det er jo ikke den store inspiration der bliver udstillet, og de var rimeligt opmærksomme på den T-Shirt jeg havde på, så hvis man stiller sig op samme sted med nogle motiver som nok vil skabe mere opmærksomhed end et firma bomærke, og med et firma som det ....... så er det måske bedre at lade være, fra starten eller holde sig helt væk fra christiania selvom jeg som lokal beboer og med den "tilknytning" der er bydelene imellem måske kunne bibringe noget positivt. De startede efter hvad de selv skriver i 96, jeg har boet her siden 68, men gå en tur på christiania, så forstår du nok min tvivl. Problemet er jo at hver weekend overvejer jeg om jeg skulle flytte ind midt i Tivoli, for der må da være fredeligere end i prinsessegade, ----- "Alis", nej jeg tror jeg lige vil overveje det igen.

Der ville ellers være rigeligt med muligheder for motiver og det er da lidt ærgeligt, når der har været så stort et forarbejde med problemer som tilsætning og stencil skæring der er blevet løst , så jeg med god samvittighed kunne tilbyde et både unikt og også kvalitets produkt. Det er nok nemmere bare at bestille en flok fabrik printede trøjer og sætte en container op -- det kræver heller ikke så meget andet end en telefon. --- men sådan er det jo med kapitalismen


Image

( med dette motiv har jeg enda fået lov at bruge det, resten er der heller ikke problemer med )

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Sommerens kollektion der så ikke blev til noget.......
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Ny T-Shirt serie

Postby bjørn » 24 Jun 2013 17:28

Dine er vel lige så gode som mange andre. :suttefinger
Det kunne jo blive den nye kult, med rigtig kunst på tøjet.
Alt for meget er alt for stil rent. :hmm eller røvkedeligt, som vi bønder ville sige. Gider du ikke selv sælge dem, så lad dog en anden gøre det. :smoke

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Ny T-Shirt serie

Postby SilverScreen » 25 Jun 2013 01:08

Jeg spurgte en men han gad kun sælge sit eget hjemmesløjd. Men det er ogå en begrænset flok der sidder langs indgangen. Hvis man laver noget unikt der egner sig som kunsthåndværk, er det en god mulighed for 75 kr. om måneden, andre jeg har snakket med, har ikke brug for at sælge andet end deres eget, det handler altså ikke om handel men om at kunne afsætte ting der ikke ellers er foretninger for. Men når der kommer en container med mærkevarer op, så begynder det at blive uoverskueligt især fordi det er et brand som støtter sig enda meget til "Staden", til hip-hop bevægelsen, altså mode tøj. Og uden at have en dybere viden om hvad der sker lige omkring, kan tingene hurtigt blive meget svære at gennemskue.

Last edited by SilverScreen on 25 Jun 2013 17:47, edited 1 time in total.
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Ny T-Shirt serie

Postby bjørn » 25 Jun 2013 08:24

Det sværste ved det hele, er at komme igang. :stortsmil
Når du først er kommet igang, så undre det dig, at du ikke kom igang noget før.
Og du kan bruge ventetiden mellem kunderne, til at male nye emner i stort eller småt. Sådan et arbejdene værksted er lige noget for langt de fleste.
:drinks

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Ny T-Shirt serie

Postby SilverScreen » 27 Jun 2013 21:58

I dag da jeg checkede, stod der endni en T-shirt bod.Men det er aller billigste trøjer, meget tynde og dårligt syet til 160 Kr, trøjen.
Alle samme kvalitet of fabriks printet eller hvordaan de ellers har fået fixeret farverne, Så jeg kunne vel stadig tilbyde dyre håndmalede, altså med garanti for vaskbarhed og farveægthed. Det så bare ikke ud somom de to der kørte boden virkede glade, hvilket jeg tyder som om at omsætningen ikke er den bedste. Du hsr ret i at det bedste ville være en stor bod, med ansatte der på stedet malede det folk ville have.

Image

Omtegnet, den forrige havde 5 lag, nu skal der kun 4 lag til. Altså denne ;

Image
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Ny T-Shirt serie

Postby Ch-art » 28 Jun 2013 11:09

jeg synes de er rigtige gode unikke de tshirts du har portræt på

de har en fed rå stil og du har fanget et godt ansigtsudtryk med de få farver

:superglad :party
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Ny T-Shirt serie

Postby SilverScreen » 07 Jul 2013 20:52

Jeg kan godt lide at der ikke er så mange regler med Airbrush, at den er intuitiv og alligevel kolosal efffektiv, jeg bruger så få farver som muligt og der fungerer spray jo perfekt ; den rigtige transperante tush og udjævning ved at spraye over af flere gange. Man kan også male sådan digitalt, enda anskaffe en digital airbrush som ligner en rigtig rigtigt meget. Det man maler kan man printe eller enda plotte og dermed få stencil til at male det i den skala man vil, overalt. Ok, det man maler med den rigtige airbrush kan jo bare digitaliseres som foto, ingen grund til at redigere det yderligereI sidste ende handler det jo bare om at kunsten som altid, må bruge de værktøjer der er nye på ethvert givet tidspunkt.

Image
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Previous

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests