Ch-art's gallery

Her kan du vise dine færdige airbrush motiver frem.
(UK) The place to show your finished airbrush work.

Re: Ch-art's gallery

Postby Admin / Lars » 06 Jul 2012 10:24

Det er fordi den ikke er særlig slidstærk, den er meget nem at kradse i og hæfter ikke godt på metal. Til gængæld er den ekstrem nem at arbejde med når der skal laves detalje arbejde.
Den er sådan en ting midt imellem autoair og Etac farverne, Ikke for klæbrig og ikke for sart.

Der har været nogle eksempler hvor den hvide farve har kogt op når den har fået lak men jeg tror det har været lakkens skyld for de gange jeg har testet det har det virker fint. Der er næsten ingen overspray i de farver så det er også lækkert at gi lak :stortsmil

User avatar
Admin / Lars
Site Admin
Site Admin
 
Posts: 1894
Joined: 01 Aug 2011 14:25
Location: Aalborg, Denmark

Re: Ch-art's gallery

Postby Marvel » 07 Jul 2012 07:54

Nu med det at den ikke er særlig slidstærk på metal, der snakkede Atti og jeg om det i telefonen, og hvis man har givet en tank primer, eller den har en lak i forvejen, så burde det vel så ikke være noget problem med at hæfte? Eller?

Jeg forstod nemlig bare på det at det kun var at anbefale at bruge til illustration, og ikke automotiv. Men kan så forstå lidt på det at det kan det måske godt alligevel, eller er det mere held end andet? :-)

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Ch-art's gallery

Postby bjørn » 07 Jul 2012 14:54

Nu fik jeg ikke malet så meget med den nye maling, men jeg maler jo på metal og fandt så ud af at det hæfter dårligt på noget af det. Jeg gav det så bare en let lag lak inden jeg malede og så var der ingen problemer med malingen.
:nikogjay

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Ch-art's gallery

Postby Marvel » 08 Jul 2012 07:54

Hmm, ja så er der nok ingen vej udenom for mig meget længere, så er jeg jo nok nødt til at foretage mig nogle eksperimenter :-)

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Ch-art's gallery

Postby bjørn » 08 Jul 2012 08:52

Marvel wrote:Hmm, ja så er der nok ingen vej udenom for mig meget længere, så er jeg jo nok nødt til at foretage mig nogle eksperimenter :-)

Du kan øve dig på naboens bil. :hæhæhæ Det opdager de slet ikke :getheltgalt

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Ch-art's gallery

Postby atti » 08 Jul 2012 20:47

Bjørn jeg fatter ikke meget med det, du maler aldrig på ro metal, den skal altid have grunder, så er der ingen problem fordi din maling hæfter til grunder. nu har jeg malet på en plast tank ingen problem den har fået lak stadig ingen problem. har malet på kølerhjelm som var slibet og fået en mat sort farve fra en sray dose ingen problem. Har malet på ubehandlet træ den var dyrt i maling men stadig ingen problem. Nu har vi malet kister i wekkenden som var malet med møble maling som var glans 35 selv om vi har slebet den så havde vi broblemer med at maling skulle hæfte ved det :bankibord. Så i bund og grund tror ik at den har indflydelse på om det er metal, træ eller plast bare der er brugt den rigtig grunder og maling under
User avatar
atti
 
Posts: 504
Joined: 14 Feb 2012 19:52
Location: Varde

Re: Ch-art's gallery

Postby bjørn » 10 Jul 2012 19:37

Atti...du har ret, det er også det lak gør i stedet for grunderen :suttefinger
Det er kun fordi, jeg maler somme tider bare noget, efter en kort tanke. :hæhæhæ så skal det billede bare på, så det får kun en let slibning og så igang med at smide farve til tørre på det. :fløjte :tøftøf
Jeg har også prøvet at male min finger....den blev helt sort :ohnej :stortsmil
Det tog ca 1 time at få det af igen, det var på fortynderbasis. :nejnej
:hæhæhæ

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Previous

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests