Efterår

Her kan du vise dine færdige airbrush motiver frem.
(UK) The place to show your finished airbrush work.

Efterår

Postby SilverScreen » 01 Oct 2013 01:20

Image

Image

To nyere billeder inspireret af vores lokale brandhane ---- vældigt populære foresten især fordi de er sat i vinduet og det er en stue lejlighed. Så der er allerede bestillinger.

Men jeg vil hellere videre i en anden retning -- der skal lidt mere liv i billederne ligesom nogle af de tidligere som f.eks. dette ;

Image

Nå men årstiden er jo også til det....
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Efterår

Postby sirklint » 01 Oct 2013 07:12

De er fandme gode . Kan rigtigt godt lide din stil og farve samsætninger på de her fotoer, især dem med brandhanerne.

:party

Infinity Solo Airbrush GUN the most powerful handgun in the world, and would bodypaint your bud clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya punk?”
http://www.sirklint.dk
User avatar
sirklint
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 430
Joined: 06 Sep 2012 23:07
Location: Højby sj

Re: Efterår

Postby Ch-art » 01 Oct 2013 08:54

det ser rigtig godt ud :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Efterår

Postby SilverScreen » 01 Oct 2013 11:58

Tak, --- jo jeg besluttede faktisk at prøve om brandhanen kunne være gennemgående tema for en række billeder. En helt anden ting er så at det er så mærkeligt at disse antike brandhaner, fuldstændig uden hensyn, styk for styk bliver skiftet med nye brandhande som ligner noget fra USA. Jeg mener i kbh.alene, har vi en række stykker unike gadeinventar som vi ser mindre og mindre til. De kommunale bænke, pissoarene, Grifferne, drikkekummer, og nu i høj grad går det ud over de gamle antike brandhaner som ligner noget fra et H.C.Andersen eventyr.

Altså helt ærligt, hvad ligner denne her som netop har erstattet en af de flotte, unike gamle brandhaner, på Chr.Torv ;

Image


Jeg kender ikke historien bag de gamle brandhaner. Men enhver kan vel se at de mindst må gå tilbage til forrige århundredeskifte, en stil hvor der var plads til detaljen og hvor hver by havde deres eget design ; Her "Local Hydrant" som det jo hedder på udenlansk. Hvem af dem der så er brandhanen må være op til dig at bestemme;

Image
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Efterår

Postby Ch-art » 01 Oct 2013 21:05

jeg synes det er fedt du har dine egne kendingsmærker på alle dine billeder, enten på det du har malet eller ved siden af...feks en kikkert :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Efterår

Postby SilverScreen » 01 Oct 2013 21:53

Tak, -- jeg er rigtig glad for at det blev airbrushen fordi intet andet værktøj ville give de kolosale muligheder -- og også for at experimentere eller finde nogle nicher hvor man ikke træder andre over tæerne.. Jeg regner med at nu hvor efteråret er på vej, at dette site igen bliver et samlingspunkt hvor vi kan udveksle fiduser og gode råd samt få nue udøvere i gang med det vi her på sitet nødigt vil undvære. Vi er meget forskellige, men netop det gør jo at vi har et så specielt sted.

--- Jo, brandhanden er ret sjov ---- jeg har de to billeder stående i vinduet og lige ved siden af vinduet eller rettere, lige mellem mine to vinduer ud mod gaden, står der en flot skildervagt af en københavnsk brandhane. Nogle gange når folk står og kigger på billederne, så kigger de lidt til højre og der står jo lige den brabdhane som på billedet. Og til venstre for brandhanen hvor de nu står......
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Efterår

Postby SilverScreen » 04 Oct 2013 17:27

Image

Jeg har brugt jeres respons positivt så jeg nu har skåret 4 brandhaner, den samme men i forskellig størrelse, og de skal så bruges til en videreførsel af serien ovenover. Altså mindst en brandhane på hvert billede.

Men jeg har så også startet en FaceBook side med den københavnske brandhane som emne ; der er tre albumer, "Hall of Fame", Hall of Shame" og "Hall of Dame".
Så har jeg inveteret en masse til at blive medlem og til at uploade deres egne foto's af brandhaner.

Sagen er at vi mister mere og mere gadeinventar, de gamle brandhaner alle kender, forsvinder en for en og erstattes af kedelige rødmalede vandrør eller hybrider ag de gamle og forhåndenværede støbejerns rør. Uden nogle skænker det en tanke at det er værdsatte antikviteter vi smider på skrotbunken. De Griffer der stod ved nedgangen til alle kælder butiker, drikke kummer og endnu værre de grønmalede pissoarer der stod på alle større og mindre pladser --- jeg husker et som stod ret op mod christianshavns kanal og som havde afløb direkte ud i boldværket ---- Gå ind og støt op om den udrydningstruede Brandhane ;

https://www.facebook.com/groups/590982657635289/
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27

Re: Efterår

Postby bjørn » 05 Oct 2013 10:40

Ja det har du ret i. :hmm
Jeg tror det var i kerteminde, jeg så en drikkefontæne, ellers er det mange år siden jeg har set sådan en i gadebilledet.
At tisse i åbent rum, giver penge til staten/kommunen, så jeg tror ikke de kummer kommer op igen, så ryger indtægten jo. :hmm
Du kunne jo lave en foto konkurrence om hvem der kan finde flest brandhaver i kbh. Den med de fleste og den med færeste genganger vinder. :suttefinger vinderen får et billede af en brandhane, lavet af mester selv. :holdt

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Efterår

Postby SilverScreen » 12 Oct 2013 19:40

bjørn wrote:Ja det har du ret i. :hmm
Jeg tror det var i kerteminde, jeg så en drikkefontæne, ellers er det mange år siden jeg har set sådan en i gadebilledet.
At tisse i åbent rum, giver penge til staten/kommunen, så jeg tror ikke de kummer kommer op igen, så ryger indtægten jo. :hmm
Du kunne jo lave en foto konkurrence om hvem der kan finde flest brandhaver i kbh. Den med de fleste og den med færeste genganger vinder. :suttefinger vinderen får et billede af en brandhane, lavet af mester selv. :holdt


Et godt forslag, --- men vil det mon hjælpe ?

Jeg vil gerne male et enda lidt større og med pynt hvis det kunne sparke sådan en gruppe i gang for indtil videre går det en smule trægt. --- på et tidspunkt må man jo spørge om det nytter noget, selv at uploade flere og flere, men en fin præmie lyder som noget der er værd at overveje !!!
User avatar
SilverScreen
Board Veteran
Board Veteran
 
Posts: 420
Joined: 08 Jun 2012 13:27


Users browsing this forum: No registered users and 3 guests