Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Er du nybegynder kan du vise din kunst og spørge om hjælp her.
(UK) If you are a newbie to airbrush you can post your art and get help here.

Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Big Dane » 11 Feb 2012 00:36

Jamen jeg skal da også gerne dele min absolutte debut med jer allesammen herinde. Jeg er HELT ny med en airbrush, men har nu fået blod på tanden efter mere!
Første billede, er min oprindelige tegning, som jeg lavede stencils efter. Derefter min airbrush i de forskellige stadier hvor den er nået til nu... Jeg skal have rettet mine stencils til, men ud fra at det er det "første skud i tågen", så er jeg meget godt tilfreds.
Attachments
Debut tegning komp..jpg
Debut stage 1 komp..jpg
Debut stage 2 komp..jpg
Debut stage 3 komp..jpg
Debut stage 4 komp..jpg
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby BlitzKo » 11 Feb 2012 09:34

Velkommen til siden :)

Det ser rigtig godt ud det du har fået lavet, og det ser ud til du har godt styr på pistolen. Kommer der farver i billedet elller bliver det holdt i det sort/hvide?
User avatar
BlitzKo
 
Posts: 66
Joined: 08 Nov 2011 15:09

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby bjørn » 11 Feb 2012 11:42

Den er da rigtig fin :D
Jeg lagde dog mærke til at det er en afroditte, der er en bule i underhylerne 8-)
Men det er godt lavet, du skal nok blive god, når man tænker på at det helt nyt for dig.
Der er mange ting at slås med som ny, malingen, pistolen, skygger og lys osv. Når du har lavet noget, så prøv at komme lidt lak på i tynde lag, så vil du opdage at farverne (især dem på vandbasis) bliver skarpere. :P
Når du nu er god til at tegne, så prøv også med lidt frihånd, så lære du også en masse om pistolen/dig selv, da det kræver rigtig meget, at man kan styre den i frihånd.
Men som sagt flot. :D

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Big Dane » 11 Feb 2012 12:47

Tak for feedback. Ja, der er vist lidt omkring trussekanten der skal justeres. Også håret vil jeg næste gang lave som een flade, og så lægge skygger ind, men det er jo det man skal afprøve før man ved det. Jeg tror denne forbliver sort/hvid, og at jeg så laver en ny fra bunden med forbedringerne i farver. Nu har jeg jo lavet mine stencils. Jeg har også lavet til mit næste projekt, men jeg skal da også helt sikkert også igang med noget frihånd. Det er nyt for mig med airbrush, men 'back in the days' har jeg malet graffiti, så det med farver og skygger er ikke helt fremmed territorium for mig.
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Ch-art » 11 Feb 2012 17:07

Så mega fantastisk at endnu en er kommet igang med at male, det er super fedt :-)

(english) fantastic to see one more that has discovered the joy of airbrushing :-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Marvel » 13 Feb 2012 08:32

Super flot gået af din debut at være :D

Som du selv nævner, så er der lidt med håret, det følger ikke helt konturen som er skåret, men det er det man lærer af :D

Jeg må dog også tilslutte mig den med bulen i trussen, he he.. men form-mæssigt set, så flyder det nu meget godt med resten af billedet :D

Gode bløde skygninger, rigtig flot :D

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Big Dane » 18 Feb 2012 13:08

Tak for det...
Al begyndelse er svær, men der er allerede nye projekter i gang. Jeg har også fulgt med i de billeder I andre brugere har lagt op, og jeg synes at der er meget god inspiration herinde, og man lærer meget ved at se hvad andre har lavet.
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby bjørn » 18 Feb 2012 20:07

Det lyder nok lidt dumt, men prøv at se nogle tegnefilm. Se hvordan de laver de der specieleffekter, det er faktisk lidt sjovt og lærerigt.
Er du kun halv færdig og ikke ved hvad du skal finde på, så sæt det ind du har, så kommer andre nok med ideer til hvad og hvordan man kommer videre.
Det kunne jo være skægt at starte et billede op og så kunne andre komme med ideer til hvordan det skulle se ud, men ved så bare ikke hvordan man lige gør det pratisk. :oops:
Ligesom med den gamle selvskabsleg hvor en starter med en tegning inden for nogle felter og så skal den næste fortsætte.

Leve livet og nyde det
User avatar
bjørn
Rank 16
Rank 16
 
Posts: 2513
Joined: 29 Jan 2012 16:48
Location: slagelse

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Marvel » 19 Feb 2012 23:36

Big Dane wrote:Tak for det...
Al begyndelse er svær, men der er allerede nye projekter i gang. Jeg har også fulgt med i de billeder I andre brugere har lagt op, og jeg synes at der er meget god inspiration herinde, og man lærer meget ved at se hvad andre har lavet.


Begyndelse er svær, men den vigtigste ting her indenfor airbrush, er tålmodighed :D

Jo hurtigere man gerne vil male et billede og lægge farve på, jo hurtigere og større er chancen for at det går lidt skævt i processen.

Glæder da at høre at du følger med i hvad vi andre lægger op, og især at det kan være til inspiration. Det næste er jo at du da også gerne må sige lidt til det du ser, også selvom det bare er et "fedt billede" eller lignende :lol:
Selvom man er nybegynder, så kan man jo godt se "fejl" ved andres ting, der er ingen af os der er perfekte, men derimod ville det være perfekt at få at vide at man har lavet en "bummert" :D

Til sidst vil jeg da lige slutte med at sige at det er superfedt at du allerede har nye værker i "gryden" :D Glæder mig til at se det..

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 00:14

Er der kommet mere på hende (ham)? ;-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Big Dane » 20 Feb 2012 12:55

Min "she-male" er ikke kommet videre... Istedet arbejder jeg lidt med min "Airbrush Wizard" Jeg har lige rettet lidt detaljer på mine stencils, og vil måske nok prøve at "blæse" ham op på endnu større i frihånd. Der er jo også lige den der konkurrence der skal have lidt opmærksomhed. Jeg ved nu hvad motivet skal være, men skal lige have ideen griflet ned til en skitse.
Bare rolig, jeg skal nok kommentere på jeres værker, og dele mine erfaringer med jer undervejs...
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Marvel » 20 Feb 2012 20:44

Ch-art wrote:Er der kommet mere på hende (ham)? ;-)


Arhg, den var sgu under bæltestedet :lol:

www.airgrafix.dk

Painting everything that doesn't move,
if it moves, use duck-tape
User avatar
Marvel
Forum God
Forum God
 
Posts: 1122
Joined: 09 Nov 2011 21:33
Location: Odense, Fyn, Denmark

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Ch-art » 20 Feb 2012 21:16

Hæ hæ ja men den skal jo os laves om ;-)
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Big Dane » 20 Feb 2012 22:40

Marvel wrote:
Ch-art wrote:Er der kommet mere på hende (ham)? ;-)


Arhg, den var sgu under bæltestedet :lol:


:lol: :lol: :lol: Det er jo også under bæltespændet problemet er...!!!! :tænder
User avatar
Big Dane
 
Posts: 205
Joined: 09 Dec 2011 01:11
Location: Fyn (DK)

Re: Airbrush debut. Mit ALLER-første "skud i tågen" :)

Postby Ch-art » 23 Feb 2012 23:51

Jep hæ hæ :-) hvordan går det med din wisard?
User avatar
Ch-art
Airbrush-shop.dk
Airbrush-shop.dk
 
Posts: 2308
Joined: 08 Nov 2011 20:15

Next

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests